تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰

۵۲ درصد حجم سدها پر است

گزارش معاونت آب و آبفای وزارت نیرو آخرین وضعیت سدهای مهم در بخش شرب و کشاورزی را تا ۲۹ آذرماه سال‌جاری منتشر کرده که نشان‌دهنده ۵۲ درصد پرشدگی مخازن کل سدهاست.
کد خبر: ۱۴۳۷۰
معاونت آب و آبفای وزارت نیرو در گزارشی آخرین وضعیت سدهای مهم در بخش شرب و کشاورزی را تا ۲۹ آذرماه سال‌جاری منتشر کرده که نشان‌دهنده ۵۲ درصد پرشدگی مخازن کل سدهاست.

بر اساس این آمار، آب موجود در مخازن مجموع ۵ سد استان تهران ۶۱۲ میلیون مترمکعب است که نشان دهنده ۳۲ درصد پرشدگی مخازن بوده و نسبت به سال گذشته  ۱۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

همچنین سد یامچی در استان اردبیل نیز با ۱۷ میلیون مترمکعب آب موجود در مخزن که میزان ۲۱ درصد پرشدگی را نشان می‌دهد، دارای ۵ درصد کاهش آب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

این گزارش حاکی است، در استان بوشهر سد رئیسعلی دلواری با ۴۰۹ میلیون مترمکعب آب موجود در مخزن، نشان از پرشدگی ۵۹ درصدی بوده که نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش دارد.

سد کمال صالح در استان مرکزی بر اساس آخرین هیدروگرافی دارای ۷۵ میلیون مترمکعب آب موجود در مخزن است که خبر از پر شدگی ۷۹ درصدی و کاهش ۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را می‌دهد.

بر اساس این آمار، در سدها و چاه نیمه‌های منطقه زابل استان سیستان و بلوچستان به عنوان سدهای طبیعی در این منطقه، چاه نیمه (۱و۲) با ۱۲۲ میلیون مترمکعب آب موجود در مخزن نشانگر پرشدگی ۴۱ درصدی و چاه نیمه ۳ با ۲۳۸ میلیون مترمکعب بیانگر ۷۵ درصد پرشدگی، کاهش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهند. چاه‌ نیمه ۴ نیز با ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب موجود در مخزن نشانگر ۵۴ درصد پرشدگی مخزن بوده و افزایش دو درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

این گزارش می‌افزاید، آب موجود در مخزن سد استقلال استان هرمزگان با ۱۳۹ میلیون مترمکعب، پرشدگی ۵۸ درصدی را نشان داده و از افزایش ۱۰۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر می‌دهد. همچنین سد شمیل و نیان با ۴۰ میلیون مترمکعب آب موجود در مخزن نشانگر پرشدگی ۴۰ درصد بوده و کاهش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، سد سفیدرود در استان گیلان با ۵۰۶ میلیون مترمکعب موجودی مخزن از کاهش ۱۵ درصدی آب در مخزن این سد نسبت به ۲۹ آذرماه سال گذشته خبر می‌دهد که نشانگر ۴۸ درصد پرشدگی این مخزن در سال‌جاری است.

سد سلمان فارسی در استان فارس نیز با ۷۷۵ میلیون مترمکعب نشانگر پرشدگی ۸۲ درصدی بوده و ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است، بر اساس آمار دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ایران، مجموع ظرفیت مخازن سدها ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده که نشان‌دهنده ۵۲ درصد پرشدگی مخازن است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : سد حجم وزارت نیرو
ارسال نظر

آخرین اخبار روز