تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت:

هیأتی از رباط به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی خود با شاه مغرب در روز گذشته، گفت: «دیروز تماس تلفنی تاریخی با "محمد ششم" شاه مغرب داشتم. ما توافق کردیم که هیأتی مغربی در ابتدای هفته (یکشنبه) به اسرائیل بیاید تا ضمن افتتاح دفتر هماهنگی، تدارک برای گشایش سفارتخانه و ایجاد خط پرواز مستقیم بین دو طرف فراهم شود».
کد خبر: ۱۴۳۸۹
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه سفر هیأتی از مغرب به فلسطین اشغالی برای تقویت توافق سازش را تایید کرد.

نتانیاهو در پیامی ویدئویی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی خود با شاه مغرب در روز گذشته، گفت: «دیروز تماس تلفنی تاریخی با "محمد ششم" شاه مغرب داشتم. ما توافق کردیم که هیأتی مغربی در ابتدای هفته (یکشنبه) به اسرائیل بیاید تا ضمن افتتاح دفتر هماهنگی، تدارک برای گشایش سفارتخانه و ایجاد خط پرواز مستقیم بین دو طرف فراهم شود».

طبق بیانیه منتشر شده توسط سخنگوی نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، نتانیاهو و محمد ششم در این تماس، ضمن تبریک گفتن به یکدیگر بابت عادی‌سازی مناسبات و امضای توافق سازش، درباره دستورالعمل‌ها و فرایندها برای اجرای این توافقات صحبت کردند.

بر این اساس، نتانیاهو همچنین محمد ششم را دعوت کرد تا به فلسطین اشغالی سفر کند.

مغرب و رژیم صهیونیستی حدود دو هفته پیش با اطلاعیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا عادی‌سازی روابط خود را اعلام کردند. پس از اعلام توافق سازش مغرب با رژیم صهیونیستی، پادشاه مغرب برای توجیه خیانت خود به آرمان فلسطین با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

مغرب بعد از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، ششمین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط خود عادی‌سازی می‌کند. امارات، بحرین و سودان طی ماه‌های گذشته با وساطت آمریکا با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی‌سازی کردند.

هفته پیش اولین پرواز رسمی مستقیم از فلسطین اشغالی به مغرب در حالی از زمین برخاست که هیأت‌های آمریکایی و صهیونیستی که با آن به رباط رفتند، با دولت این کشور توافقنامه‌هایی امضا کردند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز