تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

گفت‌وگوی رئیس‌جمهور مصر و شاه اردن درباره از سرگیری مذاکرات سازش

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «عبدالله دوم» شاه اردن یکشنبه (دیروز) درباره تحولات منطقه‌ای بویژه ازسرگیری مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی، تلفنی گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۱۴۴۷۰
در بیانیه صادر شده از دفتر ریاست‌جمهوری مصر آمده است، در این تماس بر روی افزایش کار در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل و فصل اوضاع در خصوص روند صلح خاورمیانه و ازسرگیری مذاکرات سازش اتفاق‌نظر حاصل شد.

در ادامه این بیانیه آمده، این اتفاق‌نظر رسیدن به راه‌حل عادلانه و فراگیر برای مسأله فلسطین را که تضمین‌کننده حقوق مشروع ملت فلسطین باشد، دنبال می‌کند.

این گفت‌وگوی تلفنی پس از نشست سه جانبه هفته پیش میان وزاری خارجه مصر، اردن و فلسطین برای رایزنی درباره تحولات مسأله فلسطین و دعوت به برگزاری نشست بین‌المللی صلح در سال آینده میلادی صورت گرفت.

در نشست سه‌جانبه مذکور در قاهره، وزرای خارجه مذکور بر ضرورت ترغیب اسرائیل به نشستن دور میز مذاکره برای دستیابی به یک راه حل نهایی بر اساس راه‌حل دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.(جزئیات بیشتر)

اخیرا برخی رسانه‌های خبری از تلاش  رئیس‌جمهور مصر برای برگزاری نشست سه‌جانبه با حضور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به منظور ازسرگیری مذاکرات سازش خبر دادند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز