تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

چند مظنون به ارتباط با داعش بازداشت شدند

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه از بازداشت چند نفر به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در عملیات امروز پنجشنبه پلیس خبر داد که هدف آن ۳۵ مظنون خارجی در استانبول بود.
کد خبر: ۱۴۷۰۹
به گزارش معاصر و به نقل از رویترز، بعد از دریافت اطلاعات درباره حملات احتمالی در روزهای آغازین سال جدید، پلیس ضد تروریسم حملات همزمانی علیه ۳۴ آدرس در ۱۴ منطقه استانبول به انجام رساند.

بنا بر گزارش آناتولی، دادستان‌ها در آنکارا هم دستور بازداشت ۱۵ مظنون دیگر را در تحقیقات دیگری مرتبط با این گروه ترویستی، صادر کردند.

بعد از حمله شب سال نوی میلادی در سال ۲۰۱۷ در استانبول، که ۳۹ کشته برجای گذاشت و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، پلیس ترکیه در سال‌های گذشته در ماه دسامبر در عملیات‌های مختلف افرادی را به ظن ارتباط با داعش بازداشت کرده است.

روز چهارشنبه هم نیروهای امنیت داخلی لبنان از بازداشت یک نفر وابسته به گروه تروریستی داعش خبر دادند که در حال زیر نظر گرفتن یکی از مراکز نظامی در بیروت بوده و برای انجام یک عملیات امنیتی برنامه‌ریزی می‌کرد.

همچنین در خبری دیگر، حمله روز چهارشنبه عناصر گروه تروریستی داعش به چند اتوبوس در مرکز سوریه بیش از ۲۰ کشته بر جای گذاشت.

رسانه‌های سوریه از جمله خبرگزاری سانا چهارشنبه گزارش دادند که نزدیک ساعت چهار بعد از ظهر امروز یک دستگاه اتوبوس در جاده دیرالزور به تدمر حوالی منطقه «کباجب» در معرض حمله تروریستی قرار گرفت که بر اثر آن، ۲۸ تن کشته شده و هشت تن دیگر زخمی شده‌اند. 

بر اساس این گزارش، قربانیان این حمله تروریستی شهروندان بوده‌اند و اشاره‌ای به نظامی یا غیرنظامی بودن آن‌ها نشده است. برخی منابع غیررسمی تعداد اتوبوس‌ها را سه عدد ذکر کرده‌اند.

به رغم پایان حضور داعش در سوریه، برخی از مناطق بیابانی این کشور در مرکز همچنان گاه و بی‌گاه شاهد حملات عناصر باقی مانده داعش است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز