تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

افتتاح یک هزارو ۲۵۰ میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در بندرامیرآباد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مازندران گفت که یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری صنعتی و خدماتی در این منطقه در دوره فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم به بار نشست.
کد خبر: ۱۴۷۳۸
محمد علی سعیدی پور اصل افزود: با این حجم سرمایه گذاری خصوصی ۲۹ واحد صنعتی و خدماتی به بهره برداری رسید.
وی توضیح داد : جواز تاسیس برای پنج واحد از این تعداد به ارزش چهار هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال پیش از سال ۹۲ صادر شد، ولی در سال های اخیر با دریافت جواز بهره برداری ، فعال شدند.

مدیر منطقه ویژه اقتصاد و بندر امیرآباد گفت : در مجموع ۳۹ طرح صنعتی و خدماتی با حجم سرمایه گذری ۱۴ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال در این منطقه به بهره برداری رسید که برای بیش از ۲ هزار نفر ایجاد اشتغال کرد.

وی از کارخانه کاغذ تحریر با ظرفیت ۱۲۶ هزار تن ، ام دی اف با ظرفیت ۳۳۰ هزار تن و فولاد با ظرفیت ۸۰ هزار تن در سال به عنوان مهم ترین طرح های تولیدی بهره برداری شده در امیرآباد یاد کرد.

سعیدی پور افزایش ظرفیت سیلوهای غلات را هم از دیگر اقدامات صورت گرفته پس از سال ۹۲ در بندر امیرآباد معرفی کرد و گفت : تا پیش از سال ۹۳ ظرفیت ذخیره سازی غلات در بندر امیرآباد حدود ۸۵ هزار تن بود که اکنون به حدود ۴۷۰ هزار تن رسید و حدود نیمی از این ظرفیت در حال بهره برداری و بقیه در حال اجرا است.

وی همچنین گفت که هم اکنون ۱۵ طرح سرمایه گذاری صنعتی و خدمات با حجم سرمایه گذاری بیش از پنج هزار میلیارد ریال در بندر امیرآباد در دست ساخت است.

منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد در ۳۵ کیلومتری شمال شهر بهشهر در شرق مازندران واقع است.
این بندر که در دهه ۷۰ فعالیتش را شروع کرد، هم اکنون دارای هفت و نیم میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری با ۱۵ اسکله از جمله اسکله روروریلی است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز