تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
در سالروز شهادت سردار سلیمانی

طرح مجلس برای اقدام متقابل علیه آمریکا مطرح شد

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و چهلمین روز از ترور و شهادت محسن فخری‌زاده، طرحی با عنوان «طرح اقدام متقابل علیه آمریکا عامل اصلی ترور شهید سلیمانی» را تهیه کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۷۴۶
به گزارش پایگاه خبری معاصر به نقل از فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقابله مجلس با خباثت‌های آمریکا، در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و چهلمین روز از ترور و شهادت محسن فخری‌زاده، طرحی با عنوان «طرح اقدام متقابل علیه آمریکا عامل اصلی ترور شهید سلیمانی» را تهیه کرده‌اند.

«ضرورت پاسخ به شرارت‌های تروریست‌های آمریکایی در کشور میزبان»، «ممنوعیت مذاکره بر سر توان تسلیحاتی»، «ممنوعیت واردات کالا و خدمات از آمریکا» و «محکوم کردن ترور شهید سلیمانی» از جمله مفاد طرح اقدام متقابل علیه آمریکا عامل اصلی ترور شهید سلیمانی است.

در متن این طرح آمده است:

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی خود در آغاز سال ۹۸ با اشاره به مشارکت فعال مجلس آمریکا در فشار خصمانه به جمهوری اسلامی، از کم‌کاری مجلس ایران در این زمینه گله نمود و فرمود:کنگرهٔ آمریکا -این آمار جالبی است- در سال‌های ۹۶ و ۹۷، ۲۲۶ طرح و لایحه علیه جمهوری اسلامی، یا تصویب کرده یا ارائه کرده! ۲۲۶ طرحِ ضدّیّت و خباثت علیه جمهوری اسلامی؛ شرارت است دیگر. حالا البتّه اینجا من یک گِله‌ای هم از مجلس خودمان بکنم: مجلس شورای اسلامی خودمان چند طرح و لایحه در مقابل خباثت‌های آمریکا ارائه کرده‌اند یا تصویب کرده‌اند؟!

در طرح اقدام متقابل علیه آمریکا عامل اصلی ترور شهید سلیمانی تصریح شده است: با روی کار آمدن مجلس یازدهم که آیت‌الله خامنه‌ای آن را مجلسی قوی و انقلابی خواندند، امید و انتظار نخبگان کشور به جبران فروگذاری‌های گذشته در زمینهٔ مقابله با شرارت‌ها و خباثت‌های دشمن افزایش یافته‌است. در این راستا، در ایام سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و چهلم شهید دکتر فخری‌زاده، مجلس انقلابی یازدهم، گام شایانی برای این منظور برداشت، طرح مهم «طرح اقدام متقابل علیه آمریکا عامل اصلی ترور شهید سلیمانی» در قالب سه بخش در دستور کار قرار داد، برای اخراج تروریست‌های آمریکا از منطقه، حمایت از مقاومت، سیاست خارجی عزتمندانه.

این طرح می افزاید: بخش نخست طرح در صدد اجرای انتقام سخت شهید سلیمانی یعنی اخراج تروریست‌های آمریکا در منطقه، مفاد مهمی را در بر دارد که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد، ضرورت پاسخ به هرگونه اقدام نظامی تروریست‌های آمریکایی در همان کشور مبدأ و همچنین مجوز پاسخ نظامی جداگانه به کشور میزبان به‌عنوان شریک جرم تروریست‌های آمریکایی، ممنوعیت اجرای تحریم‌های آمریکا از سوی نهادهای کشور، ممنوعیت واردات کالا و خدمات از آمریکا، کاهش دادن نقش دلار در مبادله‌های اقتصادی بین‌المللی، ممنوعیت مذاکره یا توافق بر سر توان جنگ‌افزاری کشور، ممنوعیت هرگونه مذاکره با آمریکا تا پیش از عذرخواهی ازبهر خروج از برجام و محکومیت ترور شهید سلیمانی، ضرورت پاسخ بازدارنده به ترورْ افزون بر مجازات عاملان آن.

بخش دوم برای حمایت از محور مقاومت، دولت را مکلف به شکست حصر غیرانسانی یمن در گام نخست و سپس غزه در گام دوم، و ارسال کمک‌های داوطلبانهٔ مردمی به مردم مظلوم این کشورها نموده. شکست حصر غزه واکنشی بازدارنده به صهیونیست‌ها در برابر جنایت ترور شهید فخری‌زاده در نظر گرفته شده. در این طرح همچنین بر همکاری‌های گسترده میان کشورهای مقاومت در قالب فراهم آوردن زیرساخت‌های رفاهی پیاده‌روی اربعین با همکاری دولت عراق، بومی‌سازی راهیان نور در جبهه‌های مقاومت عراق و سوریه، جذب نخبگان برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور، از دولت مطالبه شده.

در طرح اقدام متقابل علیه آمریکا عامل اصلی ترور شهید سلیمانی تصریح شده است: سومین بخش که به سیاست خارجی عزتمندانه اختصاص دارد، شرایطی برای بازگشت شرکت‌های بدعهد خارجی به کشور در نظر گرفته، تا ضمن مجازات آنها از تکرار عهدشکنی پیشگیری به عمل آید. طرح یادشده بستن مجدد هرگونه پیمان با دولت‌های دارای سوءپیشینهٔ پیمان‌شکنی را منوط به ملاحظه‌های سختگیرانه کرده تا دیگر شاهد توافق‌های ناموفق نباشیم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز