تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

اجرای تعزیه «نگین سلیمانی» در تهران

تعزیه «نگین سلیمانی» همزمان با سالگرد شهادت «سردار حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر و کانون تخصصی تعزیه منهاج و به همت پردیس تئاتر تهران در پایتخت اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۸۶۵
 این برنامه با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر و کانون تخصصی تعزیه منهاج (از کانون‌های تخصصی نمایشی پردیس تئاتر تهران)  طی روزهای ۱۳ تا ۱۶ دی ماه مصادف با ایام شهادت سردار دلها «شهیدحاج قاسم سلیمانی» برگزار می‌شود.

مقرر است طی چهار روز، ۲۰ اجرای ۳۰ دقیقه‌ای در نقاط مختلف شهر تهران برگزار شود.

این اجراها شامل سه پرده نمایش از رشادت‌های «شهیدقاسم سلیمانی» در دفاع مقدس، مبارزه با داعش، خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده خوزستان و تلفیق آن با سه بخش از تعزیه اهل بیت(ع) و یاران ایشان در موضوع‌های مبارزه با کفر، مبارزه با منافقین و خدمت به مردم است و در نهایت تعزیه با بیانی از فرمایشات حضرت علی(ع) از نهج البلاغه پیرامون مباحث فتنه به پایان می‌رسد.

براساس این گزارش، تعزیه «نگین سلیمانی» امروز در پارک دانشجو، کیانشهر(میدان امام رضا(ع)) و میدان خراسان اجرا شد.

این تعزیه یکشنبه(۱۴دی) ساعت ۱۰ در شهرک شهیدبروجردی، ساعت ۱۱ در بوستان ولیعصر(عج)، ساعت ۱۵ و ۱۶ در شهرک مسعودیه، دوشنبه(۱۵دی) ساعت ۹، ۱۰ و ۱۱ در آستان امامزاده صالح(ع)، ساعت ۱۴ در خیابان شهیدآقاجانلو، ساعت ۱۵، ۱۶ و ۱۷ در میدان امام حسین(ع) و سه‌شنبه(۱۶دی) ساعت ۹:۳۰ در محوطه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ساعت ۱۱ در آستان مقدس سیده ملک خاتون، ساعت ۱۴ در آستان مقدس اهل بن علی(ع)، ساعت ۱۵ در شهرک رضویه و ساعت ۱۶ در شهرک مشیریه اجرا می‌شود.

«سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق و تعدادی از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز