تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
دلنوشته‌ای برای سردار دلها

سردار سلیمانی عرصه آزادی خواهی در سطح منطقه و جهان است

پیکار شهید سلیمانی فراتر از منافع ایران بود و برقراری نظم عادلانه‌تر بین المللی در منطقه و جهان را دنبال می‌کرد. بنابراین سردار شهید فقط قهرمان ایران نبوده بلکه قهرمان عرصه آزادی خواهی در سطح منطقه و جهان است.
کد خبر: ۱۴۹۰۱
«حسین اسوب علی اف» کارشناس مسائل منطقه در یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، از جان فدایی سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی یاد کرده است.

در این یادداشت آمده است: از ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی یک سال سپری شد.

یک سال پیش دشمنان ایران دست ناپاک خود را به جنایتی زدند که نه تنها برای ایرانیان جانگداز بود بلکه صدها هزار انسان آزاده و آزادی خواه را در ماتم نشاند.

همگی بر نقش ایران و سردار سربلند در مبارزه علیه تروریسم بین المللی و تامین ثبات در منطقه واقفند.

سردار شهید فقط یک شخصیت نظامی نبود بلکه از هنر عالی دیپلماسی برخوردار بود که آن را در خدمت منافع ملی و آوردن صلح ثبات برای منطقه قرار داده بود.

بدون تردید سردار شهید از زمره انگشت شمار شخصیت هایی بود که معماری آینده ثبات و امنیت خاورمیانه مدیون خرد، شجاعت و قهرمانی آنها خواهد بود که به صورت کلان در نقش آفرینی ایران و کشوهای دوست آن برجستگی خواهد یافت.

اگر امروز خاورمیانه نسبتا امن تر شده و دست شوم داعش و سایر گروه‌های تروریستی از منطقه کوتاه می‌شود، ثمر زحمات بی‌دریغ و شبانه روزی سردار فداکار و یاران باوفایش است.

البته نمی‌توان نقش کشورهای محور مقامت را کم رنگ تصور کرد، ولی وجود اراده قاطع مردان میدان مانند سردار رشید در سرخوردگی تروریست‌ها بسیار تاثیرگذار بود.

پیکار شهید سلیمانی فراتر از منافع ایران بود و برقراری نظم عادلانه‌تر بین المللی در منطقه و جهان را دنبال می‌کرد. بنابراین سردار شهید فقط قهرمان ایران نبوده بلکه قهرمان عرصه آزادی خواهی در سطح منطقه و جهان است.

بدون تردید جای این مرد بزرگ خالی نخواهد ماند، زیرا از مکتب جان نثاری وی برای ملت، امت و بشریت شاگردانی بیرون آمده و می آیند که پرچم عزت و سربلندی را برافراشته نگاه می‌دارند و به مبارزه علیه استکبار جهانی ادامه می‌دهند.

به یقین در تاریخ روابط بین الملل، ترور سردار سلیمانی برای همیشه به عنوان نمونه روشنی از تروریسم دولتی آمریکا، وجود نظم جهانی ناعادلانه و استفاده از استانداردهای دوگانه در امر «مبارزه» با تروریسم باقی خواهد.

از اینجاست که امروز برخی از سیاستمداران جهان بر ضرورت نامگذاری سالروز شهادت سردار سلیمانی به «روز جهانی مبارزه با تروریسم بین المللی» تاکید می‌کنند. زیرا این قهرمان و مرد میدان نه تنها برای ایران و اسلام خدمت کرد، بلکه به فکر تامین امنیت و عدالت در سراسر جهان بود.

دوستان ایران مطمئن هستند که علیرغم مشکلات و موانع متعددی که بر سر راه رشد کشور ایجاد می‌شود، این کشور همچنان سیاست خارجی مستقل خود را حفظ خواهد کرد و نقش خویش را به عنوان یکی از کلیدی‌ترین کشورها در سیستم سیاسی منطقه‌ای و بین المللی بیش از گذشته تقویت خواهد کرد.

به عبارت دیگر، از خون سردار دل‌ها که بر اثر جنایت آمریکا بر زمین ریخته شد، صدها سلیمانی دیگر خواهد رویید و راه پرافتخار وی را با عزت و عظمت ادامه خواهند داد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز