تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
با هدف حمایت از ناشران

وزارت فرهنگ و ارشاد ۴۰ میلیارد ریال کتاب خریداری کرد

در جلسات ۶۲۶ و ۶۲۷ هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید ۹۶۲ عنوان کتاب در ۹۵ هزار و ۴۵۰ نسخه به مبلغ کل ۳۹ میلیارد و ۹۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال برای خرید مورد تصویب قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۹۳۶
عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیأت انتخاب و خرید کتاب بارگذاری شده است. 

به گزارش ایرنا، هیات انتخاب و خرید کتاب طی نزدیک به دو دهه فعالیت مستمر در راستای وظایف قانونی در زمینه کمک به ناشران از طریق پرداخت یارانه و نیز مجموعه‌سازی بخشی از کتابخانه‌های سراسر کشور و همچنین توسعه کتابخوانی در حوزه فرهنگ عمومی از طریق انتخاب، خرید و اهدای کتاب‌های مناسب حوزه فرهنگ عمومی در فرایند بازار نشر کتاب کشور، تلاش داشته است تا حداکثر امکانات را در حوزه اختیارات و مقدورات خویش به کار ببرد تا رونق بخشی توامان در حوزه نشر و حوزه کتابخوانی فراهم آورد. این فعالیت به استناد بند (١٢) ماده ٢  قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ماده ٣ آیین نامه نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر و مطبوعات مصوب سال ١٣٨٨ هیات دولت با هدف مجموعه‌سازی بخشی از کتابخانه‌های کشور و به منظور توسعه کتابخوانی در حوزه فرهنگ عمومی و همچنین حمایت از انتشار کتاب‌های مناسب بر مبنای آیبن نامه انتخاب و خرید کتاب مصوب ٣/١١/١٣٩٤ انجام می‌پذیرد.

بعد از انتقال این مجموعه به دفتر امور چاپ و نشر وزارتخانه در پاییز سال ۱۳۹۶، شیوه نامه ای متناسب با این انتقال تنظیم و به امضا و ابلاغ معاون امور فرهنگی رسید که طبق آن، مدیرکل امور چاپ و نشر، ریاست این هیأت را به عهده دارد. 

طبق این آیین‌نامه، چهار کارگروه تخصصی (دین، علوم اجتماعی و انسانی و دانش عمومی، کودک و نوجوان، و هنر و ادبیات) نسبت به ارزیابی کتاب‌های ارسالی از سوی ناشران در زمینه خرید عناوین و میزان شمارگان آن‌ها تصمیم می‌گیرند و مصوبات آن‌ها بعد از تأیید در هیات مرکزی انتخاب و خرید کتاب اجرایی خواهند شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کتاب وزارت فرهنگ
ارسال نظر

آخرین اخبار روز