تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
سخنگوی دولت آلمان گفت:

وضعیت آلمان در مواجهه با کرونا دشوار شده است

سخنگوی دولت آلمان دوشنبه شب به وقت تهران از وضعیت «بسیار دشوار» حاکم در بیمارستان‌های این کشور به دلیل موج جدید ابتلا به کرونا بین شهرندان این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۲۲
به نوشته خبرگزاری «رویترز» «اشتفن سیبرت» سخنگوی دولت آلمان گفت که وضعیت  در بیمارستان‌های این کشوربه دلیل مبتلایان جدید به کرونا بسیار دشوار شده است. این مقام دولت آلمان گفت که به دست آوردن تصویری صحیح و دقیق از وضعیت کرونا در آلمان  دشوار شده زیرا با توجه به تعطیلات سال نو میلادی گزارش‌ها در این زمینه ناقص بوده است.

 داده‌های موسسه رابرت کخ نشان داد که با ثبت 9874 نفر در روز دوشنبه، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 1775513 نفر رسید.

 این درحالی است که گفته می‌شود روز سه شنبه نشستی بین صدر عظم آلمان با 16 فرماندار ایالتی برای اعمال محدودیت‌های بیشتر در آلمان برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود که «آنگلا مرکل» صدر اعظم و رهبران منطقه ای آلمان هنگام تشکیل جلسه در روز سه شنبه توافق کنند که محدودیت‌ها را تمدید کنند. هنوز مشخص نیست که مدت زمان تمدید چه مدت طول می کشد.

 وزیر بهداشت آلمان نیز روز یکشنبه با اشاره به شمار مبتلایان به کرونا در این کشور گفت که آلمان مجبور است محدودیت‌ها را طولانی کند.  آلمان قبل از کریسمس محدودیت‌های شدیدتری از جمله بستن رستوران‌ها و اکثر مغازه ها را اعمال کرد. با این وجود ، قربانیان کرونا همچنان در حال افزایش هستند و در برخی از روزها تعداد کشته‌ها به بیش از 1000 نفر رسیده است.

یک روزنامه آلمانی نیز گزارش داد که مقامات 16 ایالت آلمان روز شنبه در یک نشست تلفنی برای تمدید محدودیت‌ها توافق کردند، اما در مورد اینکه چه مدت باید اقدامات لازم را ادامه داد اختلاف نظر وجود دارد. برخی از ایالت‌های آسیب دیده از کرونا خواستار تمدید سه هفته‌ای و تعطیلی مدارس شدند، در حالی که برخی دیگر تمدید دو هفته‌ای را مد نظر دارند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز