تهران ۱۰.۴° كمينه ۱۰.۴°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت:

زائران اربعین ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض خروج معاف هستند

زارعی، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه این کمیسیون، زائران اربعین ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.
کد خبر: ۱۵۰۸۲
به گزارش خبرنگار مهر، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق برای واردات محصولات آرایشی ۱۵ درصد عوارض گمرکی و سود بازرگانی در نظر گرفته شد که این مبلغ برای درمان بیماری‌های خاص و خرید اعضای مصنوعی، حلزون شنوایی، درمان اوتیسم و… اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، پزشکان مکلف شدند تا ۱۰ درصد از حق‌الزحمه آنان به عنوان مالیات به حساب سازمان امور مالیاتی پرداخت شود که البته شامل حقوق و کارانه نیست.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلف هستند اطلاعات مالی و اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی را که مالیات‌هایشان معوق است و تا پایان سال ۹۹ آن را پرداخت نکردند، در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند و ۳۰ درصد مطالبات معوقات مالیاتی را از این افراد کسر کنند و اگر انجام ندهند، بانک‌ها و موسسات اعتباری ۲ درصد و بیمه‌ها ۵ درصد جریمه خواهند شد.

زارع اظهار داشت: همچنین مقرر شد که از زائران عتبات و مرزنشینان یک بار در سال مالیات اخذ شود و زائران اربعین از ۴ شهریور ۱۴۰۰ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض معاف هستند.

وی با بیان اینکه مصوبه دیگر کمیسیون این بود که قانون مالیات بر ارزش افزوده تا لازم الاجرا شدن قانون جدید تمدید شد، گفت: سازمان امور مالیاتی با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور برای سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مکلف شد تا واحدهای مسکونی و خالی از سکنه را به منظور دریافت مالیات از کسانی که چند خانه دارند شناسایی کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس یادآور شد: براساس پیشنهاد دولت و مصوبه کمیسیون تلفیق در سال آینده به هر پیامک یک تومان (۱۰ریال) افزوده می‌شود تا از این اعتبارات، برای اجرای قانون حمایت از معلولان و ساماندهی کودکان کار استفاده شود.

زارع تصریح کرد: همچنین براساس پیشنهاد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مقرر شد، اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان از اپراتورهای تلفن همراه به منظور انجام اقدامات فرهنگی مانند توسعه اینترنت و... در مناطق محروم اخذ شود.

وی اظهار داشت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق در سال آینده همه حرفه ها از جمله وکلا و پزشکان مکلف به نصب پایانه فروشگاهی شدند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق کارفرمایان باید در هر مرحله پرداخت به پیمانکاران مالیات ارزش افزوده را کسر کنند، اگر پرداختی نداشته باشند، سازمان امور مالیاتی نمی تواند از پیمانکاران درخواست سهم مالیات کند.

زارع تصریح کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق عوارض خروج از کشور ورزشکاران تیم های ملی با مجوز وزارت ورزش و جوانان افزایش تصاعدی ندارد و در هر مرحله همانند نخستین بار محاسبه می شود.

وی گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق همه پایگاه های بسیج از پرداخت هزینه انشعاب های آب، برق و گاز معاف هستند
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز