تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
برای کودکان؛

«کلمه‌های دوست‌داشتنی» منتشر شد

مجموعه چهارجلدی «کلمه‌های دوست‌داشتنی» نوشته تریسی کوردروی با ترجمه مریم فیاضی منتشر شد. این کتاب می‌خواهد خلاقیت و کنجکاوی کودکان را تقویت کند و مهارت‌های زندگی جمعی را به آن‌ها بیاموزد.
کد خبر: ۱۵۰۸۷
این مجموعه که با عنوان‌های «الان!»، «نه»، «بیشتر» و «چرا» و با تصویرگری تیم وارنز منتشر شده است، می‌خواهد خلاقیت و کنجکاوی کودکان را تقویت کند و مهارت‌های زندگی جمعی را به آن‌ها بیاموزد.

در معرفی مجموعه کتاب‌های «کلمه‌های دوست‌داشتنی» آمده است: این مجموعه ماجرای یک کرگدن کوچولو به نام «آرچی» است که یک دنیا سوال و کنجکاوی درباره همه چیز دارد و ماجراهای جذاب زیادی می‌آفریند.

«کتاب‌های زرافه» در چهارچوب قوانین بین‌المللی حق انحصاری نشر اثر (copyright) امتیاز انتشار ترجمه فارسی این کتاب را با بستن قرارداد از نویسنده آن خریداری کرده است.

تریسی کوردروی، نویسنده این اثر خطاب به مخاطبان فارسی‌زبان خود گفته است: «خیلی خیلی خوشحالم که کتاب‌های زرافه، آرچی کوچولو را به ایران برده است.» همچنین تیم وارنز تصویرگر این کتاب بیان کرده است: «خیلی خوشحالم آرچی خواننده‌های ایرانی دارد!»

در ادامه به تفکیک معرفی کوتاهی از هر یک از این کتاب‌ها می‌آید:

«الان!» اولین اثر از مجموعه کتاب‌های کلمه‌های دوست‌داشتنی نوشته تریسی کوردروی است.

«آرچی» شخصیت اصلی این کتاب یک کلمه دیگر از کلمه‌های مورد علاقه‌ همه بچه‌ها را یاد می‌گیرد؛ کلمه‌ «الان!»، اما همه جا از آن استفاده می‌کند. او دیگر نمی‌تواند برای رسیدن به خواسته‌های زیادش صبر کند.

در نوشته پشت جلد این کتاب آمده است: «به نظر آرچی صبر کردن کار خیلی خیلی سختی است. کارهای جالب زیادی هست که می‌تواند انجام بدهد و او می‌خواهد کی همه این کارها را انجام دهد؟ حالا! آرچی کوچولو کمی اوقات‌تلخی می‌کند اما خیلی خیلی دوست‌داشتنی است.»

«نه!» دومین اثر از این مجموعه است.

«آرچی» در این کتاب یک کلمه دیگر از کلمه‌های مورد علاقه‌ همه بچه‌ها را یاد می‌گیرد؛ کلمه‌ «نه!»، اما همه‌جا از آن استفاده می‌کند حتی جایی که نباید استفاده کند و همین ماجرایی می‌شود برای او تا متوجه شود کاربرد این کلمه در چه موقعیت‌هایی خوب و چه زمان‌هایی بد است.

در نوشته پشت جلد کتاب «نه» آمده است: «آرچی فوق‌العاده است، این را همه می‌گویند. تا این‌که یک روز کلمه جدیدی یاد می‌گیرد ...» داستانی بامزه برای همه خانواده‌هایی که کم و بیش همین اوضاع را دارند.

«چرا؟» سومین اثر از مجموعه کتاب‌های کلمه‌های دوست‌داشتنی است.

«آرچی» شخصیت اصلی این کتاب یک کلمه دیگر از کلمه‌های مورد علاقه‌ همه بچه‌ها را یاد می‌گیرد. او در این کتاب سوال‌های زیادی با «چرا»، این کلمه مورد علاقه‌ همه بچه‌ها می‌پرسد.

در نوشته پشت جلد این کتاب آمده است: «آرچی می‌خواهد از همه چیز سردربیاورد. - چرا چسب این‌قدر چسبناک است؟ - چرا چیزها وقتی می‌افتند زمین، خرد می‌شوند؟ فقط ای‌کاش برای پیدا کردن جواب‌هایش کمی کمتر همه‌جا را به هم می‌ریخت.» برای همه خانواده‌هایی که کوچولوهایشان مدام می‌پرسند: چرا؟

«بیشتر!» چهارمین اثر از مجموعه کتاب‌های کلمه‌های دوست‌داشتنی است. نویسنده در این کتاب کلمه‌ «بیشتر!» را انتخاب کرده و معتقد است بچه‌ها همه‌جا از آن استفاده می‌کنند، حالا شخصیت اصلی داستانش از هرچیزی بیشتر می‌خواهد.

در نوشته پشت جلد این کتاب آمده است: «آرچی یک کلمه جدید کشف کرده... از این به بعد توی خانه هیچ چیز مثل قبل نیست.» آرچی شاید کمی حاضرجواب باشد اما دوست‌داشتنی است و خودش را توی دل خواننده جا می‌کند.

کتاب‌های‌زرافه (دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق) با هدف آموزش کودکان و کمک به آن‌ها برای درک بهتر دنیای اطراف‌شان اقدام به تالیف و ترجمه آثاری کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش این مجموعه با پخش مدادآبی به شماره ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرند. همچنین امکان دریافت نسخه الکترونیک تمامی کتاب‌های نشر سیمای ‌شرق و کتاب‌های ‌زرافه در پلتفرم کتابخوان «طاقچه» وجود دارد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز