تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
یادداشت

ویروس کرونا وسط تروریسم بیولوژیکی و سکوت بین المللی

شیوع این اپیدمی با انتشار برخی شایعات در مورد احتمال اینکه این اپیدمی یکی از ابزارهای جنگ بیولوژیکی یا آنچه ممکن است "تروریسم بیولوژیکی" در میان قدرت های بزرگ جهان بنامیم همراه بوده است.
کد خبر: ۱۵۱۳۰
نویسنده :
دکتر محسن نوری
دکتر محسن نوری:این آفت به دلیل شیوع ویروس کرونا و شیوع سریع و وحشتناک آن در بسیاری از کشورهای جهان گسترش یافته است ، که باعث ایجاد وحشت شدید و ترس در بین همه مردم جهان شده است و وحشت جهانی را افزایش داده است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است ویروس کرونا به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل شده است. این همان چیزی است که باعث شد همه کشورها بدون استثنا ، اقدامات پیشگیرانه و پیشگیرانه را از هر طرف انجام دهند تا گسترش و گسترش این اپیدمی محدود شود.
شیوع این اپیدمی با انتشار برخی شایعات در مورد احتمال اینکه این اپیدمی یکی از ابزارهای جنگ بیولوژیکی یا آنچه ممکن است "تروریسم بیولوژیکی" در میان قدرت های بزرگ جهان بنامیم همراه بوده و این شایعات با صدور برخی بیانیه ها همراه بود که انگشت اتهام را به طرف خاصی می کشد و آن را بارگیری می کند و همچنین دکمه انتقال عفونت این ویروس خطرناک
بیانیه های رسمی صادر شده توسط ژائو لی جیان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ، بحث بزرگی را در مورد صحت گمانه زنی ها مبنی بر احتمال ظهور ویروس کرونا و گسترش سریع آن در چین به یک ایده یا "فرضیه توطئه" مربوط کرده است ، زیرا این فرضیه تایید می کند که ویروس کرونا در واقع است. این یکی از سلاح های بیولوژیکی است که برخی کشورها برای دستیابی به اهداف خاص استفاده می کنند ، این امر به صراحت از طریق تأیید مقام چینی مشهود است: (اینکه ایالات متحده آمریکا منبع اصلی ویروس "کرونا جدید" است و این که آن را به عمد از طریق عوامل آژانس اطلاعاتی آمریکای مرکزی "CIA" در چین گسترش داده است ، و در اظهارات خود فاش كرد كه شواهدی وجود دارد كه این ویروس توسط دانشمندان آمریكایی در سال 2015 اختراع و ساخته شده است و مجله پزشکی آمریكا در تحقیق منتشر شده در یكی از شماره های آن در همان سال 2015 تأیید كرد كه دانشمندان در ایالات متحده قادر به بدست آوردن نوع ویروس جدید کرونا تاثیری خطرناک بر روی انسان دارد و وی گفت که سربازان آمریکایی در بازی های نظامی جهانی که در ووهان برگزار شد ، شرکت کردند که در آن 10 هزار سرباز از کشورهای مختلف به رقابت پرداختند در اکتبر گذشته در سراسر جهان ، آنها ویروس را به این شهر منتقل کردند.)
آیا مادامی که این چنین است ، آیا جامعه بین المللی حق دارد که این گفته بدون توجه باقی بماند ، به ویژه که تعداد قربانیان این ویروس از زمان ظهور تاکنون و تا تاریخ نوشتن این سطرها از دویست و هشتاد هزار نفر بین افراد کشته و آلوده فراتر رفته است؟
از طرف دیگر ، آیا می توان اطمینان داشت كه ایالات متحده آمریكا مسئول انتشار ویروس در تمام نقاط جهان بر اساس این بیانیه باشد؟ آیا چین شواهدی برای اثبات صحت بیانیه وزارت خارجه خود دارد؟ یا آیا در جنگ لفظی دو کشور گم شده است؟
و اگر ثابت شود كه ایالات متحده آمریكا واقعاً در این اختراع مشاركت داشته است - به قول سخنگوی چینی ، با ملاحظاتی كه درباره این عبارت داشتیم - و توسعه ، انتقال و انتشار ویروس ، تطبیق قانونی این عمل چیست؟ آیا می توان آن را نوعی "بیوتروریسم" دانست ، خصوصاً اینکه امروزه به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده است که هزاران کشته بر جای گذاشته و ادامه دارد ، و آیا مسئولیت قانونی واقعی بین المللی برای چنین تروریستی وجود دارد؟ یا سکوت بین الملل ارباب شرایط باقی خواهد ماند ؟؟
تصور ما این است که موضوع به قدری خطرناک است که نیاز به تشکیل یک کمیته تحقیق بین المللی مستقل دارد که شامل تعدادی از متخصصان ارشد در جهان است تا حقیقت را کشف کرده و آن را کشف کنند و اقدامات قانونی را برای اطمینان از پاسخگویی برای هرکسی که در جرم توسعه ، انتقال و انتشار این ویروس کشنده مقصر شناخته شود ، انجام دهد.
تا زمانی که زمان تشکیل آن کمیته فرا برسد - و ما فکر نمی کنیم که براساس نمونه های تروریستی بیولوژیکی مشابهی که در سالهای گذشته رخ داده است تشکیل شود و چنین اقدامی علیه آن انجام نشود - تروریسم بیولوژیکی که توسط "ویروس کرونا" نشان داده می شود ، صدها کشته بر جای خواهد گذاشت و سلامتی و ایمنی دهها هزار نفر را در هرکدام از بین خواهد برد. روزی در سایه سکوت عجیب و عجیب و غریب و پوششی شرم آور و مشکوک از سوی جامعه جهانی درباره تروریستی که عامل این همه گیر کشنده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز