تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهور؛

کارخانه نوآوری مشهد افتتاح شد

کارخانه نوآوری در ویژه برنامه‌ «پنجشنبه‌های افتتاح» طی ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهوری در مشهد بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۱۵۱۹۱
رئیس جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط ویدئوکنفرانسی گفت: اقدام مهم و ارزشمندی در شهر مشهد انجام شده و خوب است در استانها یک کارخانه نوآوری برای استارتاپها داشته باشیم.

حسن روحانی افزود: تبدیل کارخانه قدیمی به کارخانه نوآوری به جای برج سازی اقدام مهمی است و شهرهای ما باید به سوی شهرهای هوشمند حرکت کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در این ارتباط ویدئوکنفرانسی گفت: مشهد شهرنوآور است و در بسیاری از اقدامات از تهران پیشروتر است.

سورنا ستاری افزود: شهرداری مشهد توانست کارخانه قدیمی را به کارخانه نوآوری و محلی برای فعالیت شتاب دهنده ها و استارتاپ‌ها تبدیل کند. 

شهردار مشهد گفت: ایجاد کارخانه نوآوری طی تفاهمنامه‌ای که در سال ۱۳۹۷ میان شهرداری مشهد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد گردید، پایه گذاری شد.

محمد رضا کلائی افزود: اولین کارخانه نوآوری کشور در شهر تهران ایجاد شده ‌است اما تفاوت اصلی شهر مشهد با تهران، ورود مدیریت شهری به این پروژه است.

وی ادامه داد: کارخانه نوآوری تهران با حمایت پارک علم و فناوری و نهادهای دانشگاهی ایجاد شده اما برای اولین بار شهرداری مشهد به صورت مستقیم به احداث، تجهیز و مهیا کردن حضور استارتاپ‌ها در این فضا پرداخته است.

شهردار مشهد با بیان اینکه این کارخانه در محل قدیمی کارخانه کوکاکولا ایجاد شده ‌است گفت: در این کارخانه از المان‌های این کارخانه استفاده شده که سبب حفظ هویت های قدیمی این مکان شده است و در فضای کارخانه که در گذشته محل تولید نوشابه بود، هم اکنون پس از ۶۰ سال، فکر و اندیشه جدید برای حل مشکلات شهری و جامعه تولید می شود.

وی افزود: کارخانه نوآوری مشهد یک اتفاق فی البداهه نیست و تمامی نیازهای کاربران براساس درخواست آنان طراحی و تعبیه شده ‌است.

کلائی ادامه داد: مدیریت شهری به دنبال ایجاد منطقه نوآوری است که این منطقه اطراف کارخانه نوآوری و دانشگاه فردوسی مشهد را پوشش می‌دهد و تمام شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در این منطقه مطابق با تمام دستورالعمل‌های پارک علم و فناوری، مستقر شوند.

وی گفت: در فضای کارخانه نوآوری مشهد ۲۳ غرفه برای استقرار شرکت ها و ۵۸۰ مترمربع مساحت فضای کار اشتراکی برای استقرار استارتاپها وجود دارد و امکانات پشتیبانی و رفاهی همچون کافی شاپ، سالن غذاخوری، سالن همایش و کلاس های آموزشی متناسب با کاربران طراحی و تجهیز شده است.

شهردار مشهد افزود: ١٠٠ میلیارد تومان برای بازسازی این کارخانه قدیمی هزینه شده و معاونت علمی رییس جمهوری و شورای شهر همراهی خوبی در راه‌اندازی این کارخانه داشته‌اند.

وی ادامه داد: مشهد شهری همراه با شاخصه‌های خاص نظیر جمعیت زیاد، مراکز دانشگاهی معتبر و وجود دانشگاه فردوسی به عنوان قطب علمی شرق کشور است و این موارد بر الزام هوشمند سازی شهر صحه می‌گذارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز