تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

ادعای آمریکا در ریشه‌کنی داعش دروغ است

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: دنیا و نمایندگان مجلس بدانند که آمریکا آرزوی عادی شدن روابطش با ایران را در سر می‌پروراند تا در سایه آن به ایران نفوذ کند.
کد خبر: ۱۵۲۲
اخبار معاصر: آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران، با اشاره به فرهنگ مبارزه با آمریکا، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به هر مقام بلندی برسیم و در مرحله‌ای از قدرت برسیم که نام‌مان پشت آمریکا را بلرزاند باید به خدا و وعده‌های خدا پایبند باشیم.

وی ادامه داد: امام(ره) به آنچه که می‌گفت ایمان داشت. مقام معظم رهبری نیز به وعده‌های الهی ایمان دارند و این ایمان است که می‌تواند انسان را موفق کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به حلول ماه ذیحجه، گفت: ما باید تلاش کنیم از مادیات دور شویم و به معنویات وصل شویم و از غیرخدا جدا شویم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی به سالگرد وفات آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و افزود: امام راحل به ایشان لقب ابوذر زمان داده بودند. آیت‌الله طالقانی عالمی نترس، مبارز و مجاهد بود که با مبارزات طولانی‌اش از زندان استقبال کرد.

وی درباره سالروز شهادت آیت‌الله مدنی تصریح کرد: ایشان عالمی وارسته، زاهد، مجاهد و عاشق امام‌خمینی(ره) بود که ما در نجف عشق ایشان را به امام می‌دیدیم.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به وقایع 17 شهریور 57، گفت: این روز یک سکه دو طرفه بود که یک طرف آن جنایات شاه را می‌دیدیم که تمام این جنایات را به فرمان آمریکا انجام می‌داد و طرف دیگر سکه مقاومت مردم را شاهد بودیم که با شهادت‌طلبی خود فداکاری بزرگی را انجام دادند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره و خاطرنشان کرد: ازدواج یک مسئله مهم است که باید نسبت به آن توجه داشت. باید محور و معیار انتخاب همسر در اسلام مشخص است. متأسفانه افراد فراوانی در انتخاب همسر فقط زیبایی، پول و مقام را می‌بینند که همین مسائل باعث ازدیاد طلاق شده است.

وی در ادامه خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران به جنایات عربستان سعودی در یمن اشاره کرد و گفت: قلوب مسلمین جهان از جنایاتی که بر مردم یمن وارد می‌شود، مجروح است و التیام نیافته. نظام حاکم بر عربستان سعودی به زائران بیت‌الله الحرام سفارش می‌کند که قرآن بخوانند و من نیز از همین تریبون نمازجمعه به حاکمان عربستان سفارش می‌کنم که شما نیز قرآن را بخوانید.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: این روزها صحنه‌های دلخراشی از فرار مردم عراق و سوریه در تلویزیون پخش می‌شود که خانه و کاشانه خود را از دست جنایات داعش رها کردند و جان به لب‌شان رسیده؛ مدعیان حقوق بشر کجایند؟ آنها روی‌شان سیاه است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: آمریکا ادعا می‌کند که با ائتلاف کشورهای دیگر داعش را نابود کند، اما دروغ می‌گوید. هدف آمریکا حاکمیت بر داعش است.

وی تصریح کرد: حتماً روز گذشته تلویزیون را دیدید که مردم آزاده انگلیس چگونه با اعتراض خود از نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی استقبال کردند. خدا را شکر که حرکت جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل در دنیا در حال ترویج است.

امام‌جمعه موقت تهران همچنین درباره برجام گفت: باید مراحل قانونی برجام در آمریکا و ایران طی شود. ما در این مقطع که در اواسط راه هستیم حقیقتاً به پیروزی‌هایی دست یافتیم و 6 قدرت جهان ناچار شدند به پیروزی ایران اعتراف کنند و گردش چند هزار سانتریفیوژ را تحمل کنند؛ ادامه تحقیقات و توسعه صنعت هسته‌ای را تحمل کنند و این چیزی است که آنها سالیان سال تلاش کردند تا ما به آن دست نیابیم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: چیزهایی که آنها قصد داشتند به آنها نرسیم به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و مقاومت ملت و شهامت و ابتکار دانشمندان هسته‌ای که روی کاغذ به توافق آمده است. رحمت خدا بر شهدای هسته‌ای باد.

وی با اشاره به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس محترم با دقت در حال بررسی برجام است که شایسته تقدیر است، اما بنده می‌گویم در یک موضوع هرچه فکر کنیم کم است و آن شناخت کامل آمریکاست. آمریکا امروز همان آمریکاست و هیچ تغییری نکرده؛ دشمنی آمریکا با اسلام و حمایت از دشمنان اسلام زورگویی‌ها و گنده‌گویی‌های آمریکا همچنان به حال خود باقی است و این اثبات می‌کند که آمریکا همان آمریکاست و هیچ تغییری نکرده است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: هنوز که برجام به مرحله نهایی نرسیده، شاهد ادعاهای آمریکایی‌ها هستیم و می‌گویند چارچوب تحریم‌ها حفظ می‌شود. تعلیق ممکن است، اما لغو هرگز و آنچه را هم به شما دادیم قابل بازگشت است. آنها می‌گویند که ایرانی‌ها باید کاری متفاوت انجام دهند و مقصودشان این است که ایرانی‌ها دست از قرآن، عزت و اسلام بردارند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: آنها به دنبال این هستند که ما با آنها سازش کنیم و ماهیت نظام ایران تغییر کند و زیر بار زور برویم، اما هرگز؛ آمریکا کور خوانده و ما شعار حسینی‌مان را فراموش نمی‌کنیم و پیوسته می‌گوییم "هیهات من الذله."

وی  تصریح کرد: ما نیز خطاب به آمریکایی‌ها می‌گوییم که آنچه را پذیرفته‌ایم، اگر شما تعلیق کنید، ما نیز تعلیق خواهیم کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: حکومتی که خدا را دارد ماندنی است و جمهوری اسلامی ایران حکومتی است که خدا را دارد و حکومتی که نابود خواهد شد رژیم‌صهیونیستی است که در آینده‌ شاهد فروپاشی آن خواهیم بود.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در ادامه اظهار داشت: دنیا و نمایندگان مجلس بدانند آمریکا آرزوی عادی شدن روابطش با ایران را در سر می‌پروراند تا در سایه آن به ایران نفوذ کند و فرهنگ مبتذل و اقتصاد دلخواه خود و سیاست دشمنی با ایران و اسلام را در پوشش لبخند اعمال کند.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: فریب لبخندهای آمریکا را نخوریم. آمریکا در پوشش لبخند به دنبال دشمنی با اسلام است، غافل از آنکه رهبر آگاه ایران اسلامی با تمام قدرت راه‌های نفوذ آمریکا به ایران را بسته‌اند و مردم تابع رهبری هستند و با شعار «مرگ بر آمریکا» از آمریکا و هم‌پیمانانش استقبال خواهند کرد.

وی افزود: حتی آمریکا آرزوی عادی شدن روابط ایران با اسرائیل این رژیم غاصب، جلاد، خونریز و کودک‌کش را در سرش می‌پروراند و حتی انتظار به رسمیت شناختن رژیم‌صهیونیستی توسط ایران را دارد، البته این آرزوها را به گور خواهد برد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: آمریکا به دنبال ایجاد فرهنگ فساد، رواج فحشا و منکرات،‌ بی‌بندوباری، پخش فیلم‌های مبتذل ماهواره‌ای و صحنه‌های مبتذل اینترنتی در ایران است. آنان می‌خواهند ایران را آندولس دوم کنند، اما به لطف خدا آمریکا این آرزو را هم به گور خواهد برد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در پایان خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران تاکید کرد: آمریکا بداند ایران امروز، ایران دیروز زمان شاه که آمریکا بر آن حاکم بود، نیست. امروز آمریکا با ایرانی مقتدر، توانمند، مجهز به تجهیزات برتر دفاعی و تسلیحاتی مواجه است که نه تنها از پشتیبانی مردم خود، بلکه از حمایت مردم آزادی‌خواه جهان هم برخوردار است. آمریکا باید ایران را تکریم کند و به فرهنگ اصیل اسلام احترام بگذارد تا از خشم مردم کشورمان در امان باشد.

وی در خطبه اول نمازجمعه امروز تهران نیز با سفارش همگان به تقوا گفت:‌ انسان‌ها اگر بدی به آنها برسد جزع می‌کنند و اگر به معشوق دنیوی خود برسند انحصارطلب می‌شوند و آن را از دیگران منع می‌کنند که ریشه هر دوی آنها حب دنیا و جهل است، اما آنهایی که اهل نمازند و به یاد خدا هستند نه اهل جزع هستند و نه اهل منع.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آنهایی که مسئولیتی در نظام دارند، بشنوند که خداوند بندگانی را روی زمین دارای جایگاه قرار می‌دهد تا نوکر مردم باشند و اگر این ماموریت را فراموش کنند خداوند این نعمت را از آنها می‌گیرد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز