تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد

پرداخت خسارت 150 میلیارد دلاری شرط بازگشت به برجام

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: اگر ایالات متحد بخواهد به برجام بازگردد باید همه تحریم‌ها را لغو و همچنین خسارات وارده در این چند سال اخیر را نیز به کشورمان پرداخت کند.
کد خبر: ۱۵۲۵۳
به گزارش پایگاه خبری معاصر به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه « ما هیچ اصرار و عجله‌ا‌ی نداریم که آمریکا به برجام برگردد» اظهار کرد: اینکه برخی‌ها عجولانه به دنبال بازگشت آمریکا به برجام هستند غیر قابل پذیرش است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آمریکایی‌ها بخواهند به برجام بازگردند باید همه تحریم‌ها را لغو کنند و همچنین خساراتی را که ایران در قبال برجام متحمل شده را نیز پرداخت کند در غیر این صورت بازگشت ایالات متحده به این معاهده اهمیتی برای ما نخواهد داشت.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خروج آمریکا از برجام نقض قوانین بین‌المللی بود؛ البته رهبر انقلاب درباره بدعهدی‌های کشورهای اروپایی و ایالات متحده بارها و بارها گوش‌زد کردند که تیم مذاکره کننده می‌بایست این فرمایشات گوهر بار را سرلوحه کار خود قرار می‌دادند.  

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بایستی 150 میلیارد دلار خسارتی که در این چند سال اخیر به کشورمان وارد شده را پرداخت کنند پس از آن به برجام بازگردند که البته وزارت خارجه باید به صورت جدی پیگیر این موضوع باشد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز