تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
سناتور ایالت ورمونت در پاسخ به مخالفان استیضاح ترامپ:

هیچ رئیس جمهوری حق ندارد علیه آمریکا شورش کند

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توییتر به تشریح دلیل تلاش کنگره برای استیضاح ترامپ پرداخت.
کد خبر: ۱۵۲۷۲
«برنی سندرز» در این پیام توییتری نوشت: «برخی مردم می پرسند چرا شما رئیس‌جمهوری را استیضاح و محکوم می‌کنید که تنها چند روز دیگر در قدرت است؟ پاسخ: سابقه دارد، باید شفاف شود که هیچ رئیس جمهوری چه الان و چه در آینده، نمی‌تواند شورشی علیه دولت آمریکا را رهبری کند.»

اقدام ترامپ در تشویق و تحریک هواداران خود برای حمله به ساختمان کنگره این کشور، قانونگذاران آمریکایی را دوباره به فکر استیضاح وی انداخته است.

«کاترین کلارک» دستیار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت که رأی‌گیری برای تصویب طرح استیضاح ترامپ در نیمه هفته جاری برگزار خواهد شد.

همچنین اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس لایحه استیضاح ترامپ را به خاطر سوء استفاده از قدرت و تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره، منتشر کردند.

در این پیش‌نویس آمده است: «رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دفترش، با جرایم و تخلفات سنگین همراه بوده که تحریک عامدانه به خشونت علیه دولت ایالات متحده از جمله آن‌ها است».

در صورتی که این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا به‌تصویب برسد، جریان استیضاح در سنا پیگیری خواهد شد و در نهایت دوسوم نمایندگان سنا باید رئیس‌جمهور را مقصر بشناسند تا او برکنار شود.

این در حالی است که «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت که حزب وی از استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا حمایت نمی‌کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز