تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
سناتور جمهوری‌خواه آمریکا مطرح کرد

استیضاح ترامپ عملی نیست

روی بلانت، یک سناتور جمهوری‌خواه گفت، استیضاح رئیس جمهور ممکن نیست و مطرح کردن آن فقط انگیزه سیاسی دارد.
کد خبر: ۱۵۳۲۹
روی بلانتبه گزارش پایگاه خبری معاصر به نقل از سایت هیل ، «روی بلانت» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا روز شنبه گفت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا استیضاح نخواهد شد. بلانت در مصاحبه‌ای، در پاسخ به اینکه آیا استیضاح ترامپ عملی است، گفت:‌ «نه، فکر می‌کنم این تصمیمی مضحک است».

این سناتور جمهوری‌خواه افزود: «به جای صرف وقت برای  چیزهایی که اتفاق نمی‌افتند، به قدر کافی تصمیماتی در دست دارم که قابل تحقق هستند».

وی با اشاره به مطرح شدن این تصمیم از سوی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنا گفت: «رئیس [مجلس نمایندگان] می‌داند که این کار شدنی نیست. سناتور شومر می‌داند این کار شدنی نیست. حتی اگر برای آن دلیلی وجود داشته باشد، زمان کافی برای انجام آن وجود ندارد. پس دلیلی ندارد این مسئله به بحث گذاشته شود مگر اینکه با انگیزه کاملاً سیاسی باشد».

«کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز جمعه گفته بود که حزب وی از استیضاح ترامپ حمایت نمی‌کند. 

چهارشنبه شب بود که همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

پس از این اتفاق، پلوسی ابتدا بحث برکناری ترامپ از سوی «مایک پنس» معاونش را مطرح کرد و گفت اگر پنس با آن موافقت نکند از طرح شومر برای استیضاح ترامپ حمایت می‌کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز