تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
رسانه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد؛

تاکید عباس بر وحدت ملی فلسطین

خبرگزاری فلسطینی وفا گفت که رئیس تشکیلات خودگردان در این دیدار بر موضع قاطع خود برای تحکیم وحدت ملی فلسطین از طریق برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف تاکید کرد.
کد خبر: ۱۵۳۴۳
تاکید عباس بر وحدت ملی فلسطینرئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه با رئیس کمیته انتخابات مرکزی فلسطین درباره تاریخ‌های برگزاری انتخابات سراسری این کشور گفت‌وگو کرد، انتخاباتی که فتح و حماس بر سر برگزاری آن در سرزمین‌های فلسطین به توافق رسیده‌اند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) گزارش داد که «محمود عباس» با «حنا ناصر» در مقر ریاست تشکیلات خودگردان تاریخ‌های مربوط به برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و مجلس ملی را بر اساس قانون بررسی کردند که در راستای حمایت از توافق ایجاد شده میان همه گروه‌های ملی فلسطین است.

بر اساس گزارش مذکور، ناصر در این دیدار پیشنهادی را درباره تاریخ برگزاری انتخابات ارائه داد و ظرف یک هفته نشست دیگری با کمیته انتخابات برگزار خواهد شد و عباس تا حداکثر ۲۰ ژانویه زمان برگزاری انتخابات را اعلام می‌کند و پس از آن گروه‌های فلسطینی درباره فرآیند انتخابات گفت‌وگو می‌کنند.

خبرگزاری فلسطینی وفا گفت که رئیس تشکیلات خودگردان در این دیدار بر موضع قاطع خود برای تحکیم وحدت ملی فلسطین از طریق برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف تاکید کرد.

شبکه المیادین هم به تازگی اعلام کرد که محمود عباس ظرف چند روز آینده فرمان ریاستی برگزاری انتخابات را صادر خواهد کرد و انتخابات در نیمه ماه مه (۲۵ اردیبهشت۱۴۰۰ شمسی) برگزار می‌شود.

 دبیران کل گروه‌های فلسطینی چهار ماه پیش(سپتامبر گذشته) طی نشستی که در استانبول ترکیه برگزار کردند بر برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات پیاپی (پارلمانی، ریاست جمهوری و مجلس ملی)  توافق کردند.

حالا هم رهبران فتح و حماس بار دیگر بر توافق خود برای برگزاری پیاپی و متوالی این سه انتخابات و در بازه زمانی که بیشتر از شش ماه به طول نکشد، تاکید کردند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز