تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران تاکید کرد

شتابزدگی در بازگشایی مدارس و اصناف جایز نیست

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران با اشاره به وضعیت شکننده تهران در مقابله با کرونا ویروس گفت: باید از شتابزدگی در بازگشایی مدارس و اصناف پرهیز کنیم.
کد خبر: ۱۵۴۷۶
به گزارش پایگاه خبری معاصر، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: شرایط استان تهران به دلیل پیچیدگی هایی که دارد در حوزه مقابله با کرونا کاملا شکننده است. بر همین اساس پیشنهادی با همکاری استاندار تهران برای رنگ بندی های وضعیت کرونا در تهران به عنوان نسخه ای مجزا ارائه شد که امیدواریم با پیگیری این پیشنهاد به سرانجام برسد.

وی افزود: مطلقا نباید به شرایط فعلی بسنده کرد. با توجه به آخرین رده بندی وضعیت شهرها در استان تهران عمده شهرستان ها در وضعیت زرد قرار گرفتند اما فرمانداران نیاز است که به دقت شرایط هر شهرستان را مورد بررسی قرار دهند و به صورت هفتگی گزارش و تحلیل های خود را ارائه کنند. اگر در آمارها حتی با شیب ملایم به ویژه در شاخص مراجعان سرپایی و افزایش تست های PCR مثبت تغییری را مشاهده کردند، به‌سرعت گزارش کنند.

زالی ادامه داد: در مورد طرح شهید سلیمانی هماهنگی و هم افزایی خوبی شکل گرفته است اما باید مراقب باشیم با کاهش آمار فوتی ها رخوتی در اجرای این طرح اتفاق نیفتد.

وی تاکید کرد: نظر فنی ما در مورد بازگشایی مدارس پرهیز از شتابزدگی است حتی در بازگشایی پایه های یکم و دوم نباید شتابزده عمل کرد. بی تردید این بازگشایی تاثیراتی را در الگوی حمل و نقل شهری خواهد گذاشت و تهران به دلیل آلودگی هوا باید تدابیر متفاوتی نسبت به سایر شهرها برایش اندیشیده شود. لذا در تهران باید این کار با تاخیر و مراعات انجام شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص بازگشایی فعالیت های اصناف نیز گفت: مدت مدیدی است برخی اصناف فعالیت اقتصادی نداشتند و ممکن است در بازگشایی ها دچار شتابزدگی شوند. لذا باید نظارت دقیقی اعمال شود و این بازگشایی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باید همراه باشد تا با چالش های جدی مواجه نشویم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز