تهران ۱۷.۶۲° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
با افزایش فشارها «دونالد ترامپ» ادعا کرد

گروه "آنتیفا" مسئول حمله خشونت بار به کنگره است

در حالی که این هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بودند که با تمام نشانه‌های حمایت از وی از جمله کلاه، پرچم و لباس به ساختمان کنگره حمله کردند اما ترامپ تقصیر را به گردن یک گروه مخالف خود انداخت.
کد خبر: ۱۵۵۴۰
به گزارش پایگاه خبری معاصر، مقام ارشدی در کاخ سفید به وبگاه «آکسیوس» گفت که ترامپ روز دوشنبه (به وقت محلی) در جلسه‌ای خصوصی گروه «آنتیفا» را - که از مخالفان خودش است - مسئول حمله به ساختمان کنگره معرفی کرد.

به نوشته این وبگاه، روز گذشته «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان با رئیس‌جمهور آمریکا تماس تلفنی گرفته و ترامپ نیز تقصیر را به گردن آنتیفا انداخت.

بر اساس گزارش آکسیوس، مک‌کارتی در این تماس تلفنی با رد ادعای ترامپ گفت: «آنتیفا نبودند، گروه ماگا بودند (کلمه اختصاری شعار آمریکا را دوباره بزرگ کنید). می‌دانم. من آنجا بودم!»

مقام کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت تماس مک‌کارتی و ترامپ ۳۰ دقیقه طول کشید و بسیار تند و پرتنش بود. ترامپ در این تماس بارها و بارها با عصبانیت ادعای تقلب در انتخابات را تکرار کرد اما مک‌کارتی با پریدن میان کلام او می‌گفت: «بس کن، تمام شده، انتخابات تمام شده!»

به نوشته این وبگاه، مک‌کارتی که با انتقادات گسترده‌ای به دلیل نقش خودش در تشویق مهاجمان برای حمله به کنگره مواجه است، به ترامپ گفت که باید با تبعیت از رسم و رسومات، با «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب تماس گرفته، با او دیدار کند و نامه خوشآمدی برای وی روی میز کارش بگذارد.

منبع مذکور همچنین افزود که ترامپ به مک‌کارتی گفته تصمیمی برای ارتباط با بایدن نگرفته است.

آکسیوس اهمیت این ماجرا را در این موضوع دانست که ترامپ هم‌اکنون با طرح استیضاح در مجلس نمایندگان به دلیل دعوت از هوادارانش برای حمله به کنگره مواجه است اما همچنان تلاش می‌کند که ادعاهایش درباره تقلب انتخابات ریاست‌جمهوری را اثبات کند.

سخنگوی کاخ سفید هنوز هیچ واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

«استیون ساند» رئیس نیروی پلیس کنگره نیز می‌گوید مقام‌های امنیتی سنا و مجلس نمایندگان مانع درخواست کمک وی برای اعزام گارد ملی جهت مقابله با مهاجمان به این ساختمان شدند.
انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز