تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۴.۹۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، نقض قوانین و سهل‌انگاری

4 نفر از مسئولین یک بانک در شیراز محکوم شدند

۴ نفر از مسئولین بانک مذکور به اتهام معاونت «اخلال در نظام اقتصادی، اهمال منتهی به تضییع وجوه دولتی و عمومی، نقض قوانین و سهل‌انگاری» به مراجع ذی‌ربط معرفی شدند و ۷۴ ضربه شلاق، انتشار حکم و کسر از حقوق به میزان یک ششم به مدت ۶ و ۸ ماه محکوم شدند.
کد خبر: ۱۵۵۴۲
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل بازرسی‌کل استان تهران از عملکرد شهرداری یکی از شهرهای این استان، ۳۴ نفر از مسئولان این شهرداری اعم از شهرداران وقت و فعلی، کارکنان و اعضای شورای اسلامی شهر به مراجع ذی‌صلاح معرفی‌شدند.

در این گزارش که در راستای بازرسی برنامه‌ای با موضوع بررسی عملکرد این شهرداری طی سال‌های اخیر با تأکید بر «نحوه صدور مجوزها و پرونده‌های ساختمانی و جلوگیری از بروز تخلفات ساختمانی و نحوه مقابله با آن و نحوه انعقاد قراردادها و اجرای پروژه‌ها» تهیه‌شده است، تأکید شده که این شهرداری در برخی پرونده‌های شهرسازی برخلاف «ضوابط طرح تفصیلی» و یا «مصوبات کمیسیون ماده ۵ و کارگروه استان» مبادرت به صدور مجوزهای ساختمانی نموده که در نتیجه اقداماتی از قبیل «عدم اخذ عوارض»، «اجرای پروژه‌های عمرانی بدون اخذ مصوبات لازم که منجر به توقف آن شده»، «تائید صورت وضعیت مازاد بر کارکرد» و... بالغ‌بر ۲۲ میلیارد ریال از حقوق شهرداری تضییع‌شده است.

تخلفات ساختمانی در محدوده و حریم شهر باغستان موضوع بعدی گزارش سازمان بازرسی است که تصریح‌شده است که بالغ‌بر ۱۸۰۰ مورد یعنی بیش از ۲ میلیون مترمربع ساخت وسازهای مغایر با پروانه، مازاد بر پروانه، دیوارکشی غیرمجاز، تفکیک غیرمجاز و... انجام‌شده است.

محکومیت کیفری ۴ نفر از مسئولین یکی از بانک های شیراز

 بازرسان بازرسی‌کل استان فارس در جریان بازرسی از یکی از بانک‌های شیراز دریافتند که در صدور ۷ فقره حواله ارزی به مبلغ ۳.۹۲ میلیون یورو سوءجریان و فساد وجود دارد.

بر همین اساس ۴ نفر از مسئولین بانک مذکور به اتهام معاونت «اخلال در نظام اقتصادی، اهمال منتهی به تضییع وجوه دولتی و عمومی، نقض قوانین و سهل‌انگاری» به مراجع ذی‌ربط معرفی شدند.

بر اساس حکم مرجع قضایی، متهمان به جبران خسارت به مبلغ ۳.۹۹۲.۰۰۰ یورو، انفصال از خدمات دولتی به مدت ۲ سال، ۷۴ ضربه شلاق، انتشار حکم، کسر از حقوق به میزان یک ششم به مدت ۶ و ۸ ماه محکوم شدند.

افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت تولید یک تولیدکننده لامپ در استان بوشهر

بوشهر- یک شرکت تولیدکننده انواع لامپ در استان بوشهر با مراجعه به بازرسی‌کل استان درخواست پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و تسویه بدهی ارزی بابت دو فقره گشایش اعتبار اسنادی ارزی به صورت ریالی با نرخ روز سررسید اعتبار از یکی از بانک‌های استان داشت که با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد شرکت نسبت به تسویه بدهی اعتبار اسنادی مدت‌دار به صورت ارزی اقدام و بانک با حداکثر مساعدت تسهیلات سرمایه در گردش مصوب را به شرکت پرداخت کند.

همچنین در بازدید صورت گرفته و با اعلام مدیرعامل شرکت، مشخص شد که شرکت مذکور علاوه بر تسهیلات اخذ شده از بانک در سال ۱۳۹۹ تسهیلاتی در قالب سرمایه در گردش از بانکی دیگر نیز به جهت واردات مواد اولیه به ارزش ۲۰۰ هزار دلار اخذ کرده که پس از خریداری در گمرک بوشهر با مشکلات ترخیص مواجه شده است. لذا بازرسی‌کل استان از طریق پیگیری موضوع، قسمتی از مواد اولیه شامل یک کانتینر اجزا و قطعات لامپ به وزن (۴۶۲۱) کیلوگرم و ارزش ۳۰,۰۰۰ دلار از گمرک ترخیص که موجب افزایش ظرفیت تولید شرکت از ۴۰ درصد به ۸۰ درصد شد.

این شرکت تولیدی سالانه ۲۶ میلیون عدد لامپ رشته‌ای، ۳ میلیون عدد انواع لامپ کم مصرف، ۱۰.۵ میلیون عدد انواع استارتر لامپ فلورسنت، ۲ میلیون عدد انواع لامپ‌های لوله‌ای و تخت و ۵ میلیون عدد انواع لامپ LED تولید می‌کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز