تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
رویتزر منتشر کرد

فرانسه به طرح جدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها اعتراض کرد

فرانسه طرح رژیم صهیونیستی برای ساختن ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری اشغالی به هدف توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۵۵۸۲
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از خبرگزاری «رویترز» وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای از مقامات صهیونیست خواست تا این طرح را کنار بگذارند. وزارت خارجه فرانسه در این بیانیه از مقامات صهیونیستی و فلسطینی خواسته از اقدامات یکجانبه که می‌تواند راه حل دو دولتی مبتنی بر قوانین بین‌المللی و موارد توافق شده را به خطر بیندازد، پرهیز کنند.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که حدود ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های واقع در شمال قدس اشغالی و  شمال کرانه باختری ساخته می‌شوند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه خبر دادند که قرار است این رژیم، مجوز ساخت ۸۵۰ واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری را صادر کند.طبق گزارش‌های برخی منابع صهیونیستی، این رژیم در سال ۲۰۲۰، ۱۲۱۵۹ واحد صهیونیست‌نشین جدید احداث کرده  که این تعداد واحد از سال ۲۰۱۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیست و سوم دسامبر سال ۲۰۱۶ قطعنامه‌ ۲۳۳۴ را به‌منظور پایان دادن به شهرک‌‌سازی رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین تصویب کرد. در این قطعنامه ضمن تأکید بر عدم مشروعیت شهرک‌های سازی‌های رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷، از رژیم صهیونیستی خواسته شده است که به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی پایان دهد.

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا  نیز از این رژیم خواسته که به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری پایان دهد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز