تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
یک منبع یمنی خبر داد

خروج کمیته نظامی سعودی از شهر «أبین»

یک منبع محلی آگاه گفت که کمیته نظامی عربستان سعودی که در شهر شقره در استان أبین استقرار داشت این استان را ترک کرد.
کد خبر: ۱۵۶۱۱
به گزارش پایگاه خبری معاصر، منبع محلی آگاه افزود که فرماندهی نظامی وابسته به دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» با کمیته نظامی سعودی برای تخلیه پایگاه محل استقرار این کمیته که یک دبیرستان بود به توافق رسیده و نیروهای کمیته به مرکز ابین (شهر زنجبار) به توافق رسیده بود.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، هدف فرماندهی نظامی وابسته به دولت هادی این بود که مدرسه مذکور تخلیه شده و فعالیت‌های آموزشی در آن ازسر گرفته شود اما این کمیته به جای زنجبار انتقال به عدن را برگزید.

به گفته این منبع، خروج کمیته نظامی سعودی از عدن در حالی است که اخباری درباره تصمیم این کمیته برای وارد کردن نیروهایی از «اللواء الأول» برای حمایت از دولت منصور هادی در شهر عدن به موجب توافقنامه ریاض، منتشر شده است.

کمیته مذکور متشکل از افسران ارتش سعودی به همراه شش خودروی زرهی نظامی و خودروهای مجهز به تیربار سنگین است.

۱۱ دسامبر گذشته این کمیته از عربستان سعودی وارد أبین شد تا در چارچوب توافقنامه ریاض مربوط به سال ۲۰۱۹ مانع اختلاف و درگیری بین نیروهای هادی و نیروهای گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی(شورای انتقالی جنوبی)وابسته به امارات شود.

خروج کمیته نظامی سعودی از أبین در حالی است که هفته گذشته سه انفجار در نزدیکی مقر این کمیته رخ داد که طی آن خسارت‌های مادی به مدرسه محل استقرار این نیروها وارد آمد.

وزرای کابینه جدید دولت هادی اخیرا در راستای اجرای توافق ریاض وارد عدن شده‌اند و همزمان با فرود هواپیمای آن‌ها در فرودگاه عدن انفجاری رخ داد که در نتیجه آن ۲۸ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر نیز زخمی شدند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز