تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
با هدف یکپارچه سازی بودجه لیبی

دو دولت مستقر در طربلس و البریقه به توافق رسیدند

بعد از تلاش‌های پیوسته مجامع بین‌المللی راه حلی مناسب برای برون رفت از بحران لیبی با توافق دو دولت مستقر در طرابلس و البریقه اتخاذ شد
کد خبر: ۱۵۶۱۲
به گزارش پایگاه خبری معاصر، با تلاش هماهنگ بین المللی برای دستیابی به راه‌حلی برای بحران لیبی که این کشور را درگیر سال‌های سخت جنگ ساخت و همچنین تلاش فرستاده سازمان ملل متحد در برگزاری نشست‌هایی میان اطراف منازعه به منظور یک کاسه سازی نهادهای لیبی، هیاتی از دولت الوفاق، جلسه‌ای را با دولت موقت در البریقه برگزار کرد که با توافق بر سر تشکیل کمیته‌ای موسوم به «کمیته مالی یکپارچه»، به پایان آمد که وظیفه آن، تصویب بودجه 2021 خواهد بود.


خبرنگار العربیه گزارش داد، سه‌شنبه 12 ژانویه، نشستی در شهر نفتی البریقه برگزار شد که در آن وزرای دارایی دو دولت شرق و غرب لیبی به همراه رئیس کل بانک مرکزی در بنغازی، نماینده بانک مرکزی در طرابلس، نماینده وزارت برنامه‌ریزی و شماری از مسئولان دو دولت، گردهم آمدند تا در مورد راه‌های یکپارچه‌سازی بودجه عمومی دولت مذاکره کنند.
این نشست به عنوان اولین نشست دو دولت طی شش سال گذشته در تلاش برای اجرای برنامه اصلاحات اقتصادی توافق شده با فرستاده سازمان ملل به لیبی و کارگروه ویژه اقتصادی سازمان ملل است.

نکته مهم اینجاست که یکپارچه سازی بودجه دولت، گام مهمی در یکپارچه سازی روند اقتصادی میان اطراف لیبیایی است و شهروندان لیبی امیدوارند که به زودی شاهد بازتاب آن بر وضعیت اقتصادی وخیم خود باشند.

طی ماه‌های گذشته، گشایش‌هایی جزیی در بحران لیبی مشاهده شده است. جناح‌های درگیر لیبی در مجمع گفت‌وگوی سیاسی که دور نخست آن در 9 نوامبر گذشته در تونس برگزار شد، در خصوص برگزاری انتخابات عمومی در 24 دسامبر 2021 به توافق رسیدند.

این امر پس از توافق آتش‌بس میان دو طرفین اصلی منازعه لیبی یعنی نیروهای وفادار به دولت الوفاق در طرابلس از یک سو و ارتش لیبی در شرق این کشور از سوی دیگر صورت گرفت.



مترجم: محسن نوری
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز