آخرین اخبار ، تحولات ، چالش ها و تحلیل های اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی را در پایگاه خبری - تحلیلی معاصر بخوانید/ با ما باخبر شوید        
کد خبر: ۱۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
بر اساس یک مطالعه جدید؛
همه ما می‌دانیم که خوراکی‌هایی شامل غذا‌های سرخ شده، فست فود، شیرینی، گوشت قرمز و فرآوری شده و لبنیات پرچرب ممکن است سلامتی را به خطر بیندازد و مغز را پیر کند اما یک مطالعه جدید بر خطرات جدی بی توجهی به رژیم غذایی پرداخته و به طور اختصاصی شرایط مغز را مورد توجه قرار داده است.
پیری مغزبه گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از انتخاب، بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله تخصصی آلزایمر ایالات متحده در ۷ ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شده است، به موضوعاتی مهم درباره عدم رعایت رژیم سالم پرداخته شده است.

این مطالعه به بررسی تأثیر غذا‌های مشهور به "رژیم غربی" بر بزرگسالان پرداخت. این نوع خوراکی‌ها شامل غذا‌های سرخ شده، شیرینی، گوشت قرمز و فرآوری شده و لبنیات پرچرب است. دانشمندان دریافتند که پیروی از یک رژیم غذایی سخت مدیترانه‌ای متشکل از سبزیجات، میوه‌ها، غلات سبوس دار، ماهی، روغن زیتون، آجیل، دانه‌ها و حبوبات و محدود کردن سایر انواع مواد غذایی مغز شما را ۵ تا ۸ سال جوان‌تر می‌کند.

در این پژوهش ۵۰۰۱ شرکت کننده تقریباً ۲۰ ساله حضور داشتند که بخشی از آنان از رژیم مدیترانه‌ای پیروی می‌کردند. دانشمندان دریافتند شرکت کنندگانی که کمترین کاهش شناختی را طی سال‌های پیگیری نشان داند، کسانی بودند که به رژیم غذایی مدیترانه‌ای نزدیک بودند و غذا‌های رژیم غذایی غربی را محدود کرده بودند، در حالی که شرکت کنندگانی که رژیم غذایی غربی بیشتری مصرف کردند در شرایط کاهش شناختی قرار داشتند.

مطالعات دیگر نشان می‌دهد که گوشت قرمز و فرآوری شده، غذای سرخ شده و مصرف اندک غلات کامل با التهاب بالاتر و کاهش سریع شناختی در سنین بالاتر مرتبط است؛ بنابراین هرچه بیشتر بتوانیم سبزیجات برگ سبز، سایر سبزیجات، انواع توت‌ها، روغن زیتون و ماهی را در رژیم‌های غذایی خود بگنجانیم، برای مغز و بدن در سنین پیری بهتر است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار