تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
حسن روحانی با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف گاز گفت:

معادل نیمی از مصرف گاز 27 کشور اروپایی گاز مصرف می کنیم

روحانی در بخشی از سخنان خود صبح امروز (پنج شنبه 25 دی‌ماه)گفت: باید در مصرف گاز مراعات کنیم ما الان معادل نیمی از مصرف گاز ۲۷ کشور اروپایی گاز مصرف می‌کنیم.
کد خبر: ۱۵۶۷۳
به گزارش پایگاه خبری معاصر ، مراسم بهره برداری از طرح های ملی مناطق آزاد تجاری، با حضور رئیس جمهور و شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در این مراسم اظهار داشت: ارزش این پروژه‌ها حدود 9 هزار و 500 میلیارد تومان بود و باعث اشتغال 3 هزا رو 200 نفر از جوانان عزیز ما می‌شود که اشتغال خود را در سایه این طرح ها شروع می کنند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه برای ما اهمیت خاصی دارد، تصریح کرد: مبنای این مناطق این بوده که سرمایه گذاران بتوانند با یک تسهیلات، معافیت ها و امتیازات خاص سرمایه گذاری کنند و عمدتا آنچه بدست می‌آید صادر کنند.

رئیس جمهور اضافه کرد: یعنی بنا بر این بوده مناطق آزاد و تجاری، سرمایه داخلی، خارجی و تکنولوژی را در سایه تسهیلات، معافیت‌ها و امتیازات جذب کند و محصولات قابل رقابت با استاندارهای قابل قبول دنیا تولید شود و تبدیل به مراکز صادراتی شوند که به کل اقتصاد کشور و منطقه کمک کند.

روحانی افزود: معمولا مناطق آزاد در مناطق مرزی کشور فعال هستند، بنابراین می‌توانند حلقه اتصال بین خارج و داخل باشند شرایط را برای ترد سرمایه گذاران خارجی و عبور و خروج اجناس آنان تسهیل می کند. 

وی افزود: در سال 92 در روزهای نخست دولت یازدهم ما شاهد این بودیم که مناطق آزاد به جای اینکه صادر کننده باشند به محلی برای واردات اجناس و محصولات خارجی دیگر کشور تبدیل شده‌ بودند و ما این جهت را معکوس کردیم. 

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد:  آماری که امروز ارائه شد نشان داد ما در مسیر هدف‌گذاری برای مناطق آزاد موفق بوده‌‌ایم صادرات ما به خارج 138 میلیارد دلار بوده است و در برابر واردات کمتر از 47 میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مجلس لوایح دولت در مورد مناطق آزاد را زودتر تصویب کند، چون ما به مردم قول داده‌ایم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید در مصرف گاز مراعات کنیم ما الان معادل نیمی از مصرف گاز ۲۷ کشور اروپایی گاز مصرف می‌کنیم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
گاز رو مي سوزونن باهاش برق توليد مي كنن براي بيت كووين منتش رو هم سر ما ميزارن

آخرین اخبار روز