تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
در روزهای آینده تا تحلیف

آمریکا تحریم های بیشتر علیه ایران اعمال می کند

یک مقام ارشد آمریکایی بامداد جمعه گفت دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌‌جمهور آمریکا طی روزهای آینده تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد کرد.
کد خبر: ۱۵۷۱۶
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از وبگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن»، نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی نوشته دولت ترامپ در تلاش است در واپسین روزهای حضورش در قدرت تحریم‌های گسترده‌ای علیه ایران وضع کند. 

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با این رسانه اعمال این تحریم‌ها را به نفع دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا دانسته که در حال تدوین سیاست‌های خود در قبال جمهوری اسلامی ایران است. 

آمریکا روز چهارشنبه ۲ فرد و ۱۶ شرکت ایرانی، از جمله اولین تولیدکننده واکسن ایرانی کرونا را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. 

یک مقام ارشد دولت ترامپ به واشنگتن‌فری‌بیکن گفت واشنگتن در حال آماده کردن تحریم‌های بیشتری است که احتمالاً طی روزهای آینده اعمال خواهند شد. 

این مقام آمریکایی گفته هدف از اعمال این تحریم‌ها سنگ‌اندازی در مسیر سیاست دولت آتی آمریکا نیست بلکه دولت ترامپ قصد دارد گزینه‌های چانه‌زنی متعددی در اختیار دولت بایدن قرار دهد که به دنبال مذاکرات جدید با ایران است. 

این مقام آمریکایی گفت: «ما فکر نمی‌کنیم داریم دست‌های دولت بایدن را می‌بندیم.» وی مدعی شد این تلاش‌ها، یکی از ابزارهای موجود برای اعمال فشار بر ایران جهت بازگرداندن این کشور به میز مذاکره است.

اعمال این تحریم‌ها بخشی از سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری است که دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام علیه ایران را از سر گرفته است.

دولت آمریکا به موجب این سیاست علاوه بر احیای تحریم‌ها به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که دوران ۴ ساله ریاست‌جمهوری ترامپ رو به اتمام است او در تحقق این هدف ناکام مانده و ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز