تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

حمایت کوبا از تروریسم دورغ است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشستی خبری تصریح کرد: ادعای آمریکا درباره حمایت کوبا از تروریسم، دروغی در سطح دولتی است.
کد خبر: ۱۵۷۲۲
به گزارش پایگاه خبری معاصر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد که ادعای آمریکا در خصوص حمایت کوبا از تروریسم، دروغی بزرگ است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه تصمیم آمریکا برای بازگرداندن نام کوبا به فهرست کشورهای حامی تروریسم را گامی اشتباه و نشان‌دهنده ناتوانی آمریکا در حفظ سیاست خارجه یکنواخت و مبتنی بر حقایق دانست.

«ماریا زاخارووا» در نشست خبری خود در این باره گفت: اقدام آمریکا گامی اشتباه و غیرسازنده بود. آیا ادعای حمایت کوبا از تروریسم همان اخبار دروغینی نیستند که آمریکا و دولتش مدعی‌اند دارند با آن مبارزه می‌کنند؟ این‌ها دروغ‌هایی در سطح دولتی و حکومتی هستند.

این در حالیست که «میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا سه شنبه هفته جاری سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال کشورش را محکوم و آن را مصداق تروریسم دولتی توصیف کرد.

رئیس جمهور کوبا در واکنش به اقدام واشنگتن علیه هاوانا گفت که این موضوع معیارهای دوگانه واشنگتن را آشکار می‌کند. دولت آمریکا دوشنبه این هفته مجدداً نام کوبا را به فهرست کشورهای حامی تروریسم اضافه کرد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در این باره گفت: سیاست خارجی پیچیده است؛ اما آمریکا نمی‌تواند از اصول خود عقب نشینی کند.

وزیر امور خارجه آمریکا ادعاهایی را علیه کوبا از جمله پناه دادن به فراری‌های آمریکایی و حمایت از نیکلاس مادورو رییس جمهور قانونی و منتخب ونزوئلا مطرح کرد.

این اقدام واشنگتن از جمله تصمیمات دقیقه آخری دولت ترامپ پیش از پایان ریاست جمهوری وی محسوب می‌شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز