تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس؛

آزمایش واکسن‌ خارجی بر مردم دور از شأن این ملت است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اینکه برخی کشورها بخواهند واکسن‌شان را روی ملت ما تست کنند نه اینکه شأن و شایستگی ملت ما چنین اجازه‌ای می‌دهد و نه اینکه از نظر امنیت و راهبردی سلامت عمومی مردم این کار ممکن است و دولت باید در این مسأله نهایت دقت را به خرج دهد.
کد خبر: ۱۵۷۴۹
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از خبرگزاری فارس، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه خوش‌نام نیستند و حافظه تاریخی ملت ایران خاطرات تلخی از این کشورها در ذهن دارد.

وی افزود: آمریکایی که دارو را بر بیمار سرطانی ما تحریم کرده و همچنین مانع هرگونه رشد و پیشرفتی در کشور ما هستند، آمریکایی که دانشمندان و فرهیختگان ما را ترور می‌کند و در مقاطع مختلف از تمام ظرفیتش برای ضربه زدن اقتصادی،‌ فرهنگی، سیاسی و ... به ملت ایران استفاده کرده، چگونه ممکن است که امروز دلسوز سلامت مردم ما شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت:‌ آمریکایی که امروز می‌خواهد به ما واکسن کرونا بدهد همان آمریکایی است که حتی غذا و دارو را برای ملت ایران تحریم کرده و ملت ایران را تحت فشار حداکثری قرار داده تا آن را به زانو درآورد.

گودرزی خاطرنشان کرد: چگونه ممکن است آمریکایی‌ که این همه علیه ملت ایران تلاش کرده برای سلامت ما واکسنی را ساخته و تولید کند.

وی افزود: حقیقت این است که خرید واکسن از آمریکا و همپیمانان آمریکا به دور از تدبیر است و دولت باید از خرید دارو از آمریکا و متحدانش خودداری کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در همین یکسال قبل و در آغاز شیوع ویروس کرونا تعدادی از کشورها حتی ماسک را هم به ما نمی‌دادند ما مدتی با بحران در این زمینه مواجه بودیم و صف‌های طولانی برای خرید ماسک داشتیم اما امروز ما نه تنها نیاز داخل را در زمینه تأمین می‌کنیم بلکه به خارج از کشور هم صادر می‌کنیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: موضوع ماسک باید در سایر حوزه‌ها از جمله واکسن هم به عنوان الگو قرار بگیرد و ما بدانیم همچنان که توانسته‌ایم جلوی پیشرفت این بیماری را بگیریم قطعا این توانایی را هم به لطف خدا داریم واکسن آن را هم بتوانیم تولید کنیم و واکسنی را بهتر و مطمئن‌تر از واکسن‌های کشورهای غربی عرضه کنیم.

وی افزود: ما در بحث خرید از کشورهای غربی در حوزه دارو و موارد مشابه خاطره خوبی نداریم و ما با فرانسه در سنوات گذشته در این زمینه مشکلاتی داشتیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: تدبیر حکم می‌کند که دولت مانع واردات هرگونه واکسن از کشورهای غربی که خوشنام نیستند و همدستان با آمریکا هستند، شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: اینکه برخی کشورها بخواهند واکسن‌شان را روی ملت ما تست کنند نه اینکه شأن و شایستگی ملت ما چنین اجازه‌ای می‌دهد و نه اینکه از نظر امنیت و راهبردی سلامت عمومی مردم این کار ممکن است و دولت باید در این مسأله نهایت دقت را به خرج دهد.

وی در پایان گفت: البته خود مردم هم آنچنان که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد آگاهی لازم در مورد عدم دریافت واکسن‌های خارجی در مورد کرونا دارند و از این موضوع استقبالی نخواهند کرد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز