تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰

کارگردان "انگل" رئیس داوران ونیز شد

«بونگ جون-هو» کارگردان فیلم «انگل» به عنوان رئیس هیات داوران هفتادو هشتمین جشنواره ونیز انتخاب شد و این اولین بار در تاریخ است که یک فیلمساز از سینمای کُره به عنوان داور ارشد جشنواره سینمایی لیدو انتخاب می‌شود.
کد خبر: ۱۵۷۹۳
به گزارش پایگاه خبری معاصر، بونگ جون-هو، فیلمساز مشهور کُره‌ای، ریاست هیات داوران هفتادوهشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز که سپتامبر آینده (شهریور ۱۴۰۰) برگزار می‌شود را برعهده گرفت. این اولین بار در تاریخ است که یک فیلمساز از سینمای کُره به عنوان داور ارشد جشنواره سینمایی لیدو انتخاب می‌شود.

بونگ در سال ۲۰۲۰ با فیلم اجتماعی انگل توانست به عنوان اولین فیلم غیرانگلیسی زبان در نزدیک به ۱۰۰ سال گذشته، برنده اسکار بهترین فیلم شود. این فیلم علاوه بر دریافت سه جایزه اسکار دیگر، نخل طلایی جشنواره کن ۲۰۱۹ را نیز از آن خود کرد و پدیده سینمای جهان تبدیل شد.

بونگ جون-هو با انتشار بیانیه‌ای گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز تاریخی طولانی و متنوعی دارد و باعث افتخارم است که جزئی از سنت سینمایی زیبای آن باشم. به عنوان رئیس هیات داوران، و از آن مهمتر به عنوان یک طرفدار همیشگی سینما، آماده‌ام تمام فیلم‌های معرکه فستیوال را تحسین کنم. سرشار از امید و هیجانم.

آلبرتو باربارا کارگردان هنری جشنواره ونیز نیز در بیانیه‌ای از کارگردان انگل به عنوان یکی از اصیل‌ترین صداها در سینمای جهان یاد کرد و گفت: اولین خبر خوب درباره هفتادوهشتمین جشنواره فیلم ونیز این که بونگ جون-هو با عهده‌دار شدن ریاست هیات داوران موافقت کرد.

بونگ جون-هو که به گنجاندن دغدغه‌های اجتماعی در دل درام‌های شخصی معروف است، از سال ۲۰۰۳ با فیلم جنایی خاطرات قتل به نماد سینمای کره تبدیل شد. فیلم میزبان از او که در سال ۲۰۰۶ اکران شد، یکی از اولین فیلمهای سینمای کُره بود که در گیشه جهانی به فروش ۱۰ میلیون دلاری رسید.

فیلم علمی-تخیلی برف شکن به کارگردانی این فیلمساز پرآوازه و بازی کریس ایوانز، جان هرت، تیلدا سوئینتون، اد هریس و اُکتویا اسپنسر اولین موفقیت بین‌المللی وی را رقم زد و پس از آن در سال ۲۰۱۷ فیلم اکشن-ماجراجویی اوکجا از او روی پرده سینماها رفت. محبوبیت و موفقیت بونگ تا جایی ادامه داشت که در فهرست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار سال ۲۰۲۰ مجله تایم نیز قرار گرفت.

هفتادوهشتمین جشنواره فیلم ونیز از اول تا یازدهم سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۰) در جزیره لیدو برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز