تهران ۱۲.۶۲° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°

۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

دفع یورش تروریست‌های داعش به بیجی

منابع امنیتی از دفع یورش تروریست‌های داعش به بیجی در استان صلاح‌الدین در شمال عراق و کشف خودروهایی که روی آنها آرم نیروهای سپر جزیره نقش بسته بود، خبر دادند.
کد خبر: ۱۵۸۷
اخبار معاصر: یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق اعلام کرد: نیروهای مردمی به خودروی داعشی دست یافتند که روی آن آرم نیروهای سپر جزیره نقش بسته بود.

این منبع همچنین از دفع یورش داعش با چهار خودروی بمب‌گذاری شده در بیجی در استان صلاح الدین خبر داد و بیان کرد: نیروهای امنیتی و مردمی یورش داعش به بیجی را دفع کردند. داعشی‌ها به چهار خودروی بمب‌گذاری شده که یکی از آنها تانک بود یورش بردند که این خودروها نزدیک روستای الحجاج به دست نیروهای امنیتی و مردمی منفجر شدند.

این منبع از ادامه درگیری‌های خبر داد و افزود: ساکنان خواستار دخالت نیروی هوایی هستند.

فرار داعشی‌ها به‌سوی الرقه سوریه

خبر دیگر اینکه شاهدان عینی اعلام کردند: داعش به عوامل خود دستور داد که سریعاً به‌سوی مرزهای سوریه عقب نشینی کنند. حدود 40 خودرو متعلق به تروریست‌ها با سلاح سنگین و سبک از برخی نواحی شهرهای موصل به‌سوی الرقه عقب نشینی کردند.

درگیری‌های شدید در جنوب کرکوک

یک منبع امنیتی در کرکوک بیان کرد: درگیری‌های شدیدی نزدیک الحویجه در جنوب کرکوک رخ داد که شماری از داعشی‌ها کشته و برخی دیگر سوزانده شدند. نیروهای امنیتی و مردمی بر چهار روستا نزدیک الحویجه مسلط شدند.

به‌گفته این منبع نیروهای پیشمرگان و نیروهای امنیتی و مردمی در حال پیشروی و داعشی‌ها در حال فرار از الحویجه هستند و نیروهای پیشمرگه جاده کرکوک به بغداد را پاکسازی کرده اند. اطراف منطقه داقوق در جنوب کرکوک نیز آزاد شده است.

این منابع اعلام کرد: در جریان عملیات امنیتی، ده‌ها روستا آزاد شد.

اعدام وحشیانه داعش در شهر هیت در غرب عراق

منابع امنیتی اعلام کردند: داعش، دو نفر از ساکنان شهر هیت در غرب شهر الرمادی را هدف قرار داد. شیوه اعدام آنها به این شکل بود که ابتدا داعش یک ساختمان را بمب‌گذاری کردند و قربانیان را داخل این دو منزل گذاشتند و ساختمان را از راه دور منفجر کردند که این دو نفر کشته شدند.

این منابع افزودند: حیدر سعد عبدالرزاق و نشات محمود ترکی به‌علت مخالفت با تفکرات داعش و اقدامات جنایتکارانه آنها اعدام شدند. داعش بسیاری از ساکنان شهر هیت را به‌علت مخالفت با دستورات این گروهک تاکنون اعدام کرده است.

یک منبع وابسته به عملیات الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی و مردمی در منطقه الحمیره در جنوب شهر الرمادی با تروریست‌ها درگیر شدند که در نتیجه آن 9 نفر از مهاجمان کشته شدند. نیروهای امنیتی و مردمی بر دامنه آمادگی خود با توجه به تحرکات گسترده تروریست‌ها در منطقه افزوده‌اند.

هلاکت ده‌ها تروریست و خنثی‌سازی 68 بمب در منطقه الجریشی الانبار

از سوی دیگر منابع وابسته به ستاد قرارگاه جنگی عراق از هلاکت ده‌ها تروریست و خنثی سازی 68 بمب و تخریب انبار بمب‌گذاری شده در عملیات الانبار خبر دادند و افزودند: نیروهای امنیتی به عملیات خود در الانبار ادامه دادند و اهدافی را در محور شمالی آن هدف قرار دادند و بمبهای کار گذاشته شده در منطقه الجریشی را خنثی کردند.

این منابع بیان کردند: نیروهای امنیتی به 68 بمب دست یافتند و آن را خنثی کردند و 6 تروریست را در منطقه تل الشیخ مسعود در استان الانبار به هلاکت رساندند. نیروهای امنیتی موفق به هلاکت ده‌ها تروریست شدند و سلاح زیادی به غنیمت گرفتند. در عملیاتی که در منطقه الجریشی صورت گرفت سه عامل انتحاری نیز کشته شد و خودروی بمب‌گذاری و موتور سیکلت بمب‌گذاری شده منهدم شد.

فرار تروریست‌ها به‌سوی الشرقاط

منابع وابسته به نیروهای مردمی از فرار داعشی‌ها به‌سوی الشرقاط از طریق مناطق الفتحه، الذریان، الحوایج و تل الذهب با پای پیاده پس از قطع خطوط ارتباطاتی آنها و حملات هوایی ارتش عراق خبر دادند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز