تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
درباره تازه‌ترین تحولات در فلسطین؛

دیدار روسای اطلاعات مصر و اردن با محمود عباس

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه میزبان «عباس کامل» و «احمد حسنی» روسای سازمان‌های اطلاعات عمومی مصر و اردن بود.
کد خبر: ۱۵۸۸۰
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از خبرگزاری فلسطینی (وفا)، رئیس تشکیلات خودگردان  فلسطین، دو هیئت مصری و اردنی را در جریان تازه‌ترین تحولات مربوط به آرمان فلسطین و به خصوص مسئله آشتی ملی و صدور فرمان تعیین تاریخ برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین قرار داد.

در این دیدار عباس از آنچه تلاش‌های بزرگ مصر به رهبری «عبدالفتاح السیسی» و اردن به رهبری «عبدالله دوم» شاه این کشور برای پیشبرد پرونده آشتی ملی فلسطین خواند، تقدیر کرد.

در این دیدار همچنین، روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن و هماهنگی دائمی و مسائل مربوط به پرونده سیاسی فلسطین مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش وفا، مهمانان مصری و اردنی نیز از طرف رهبران کشورشان از صدور فرمان ریاستی مربوط به تعیین تاریخ برگزاری انتخابات استقبال و بر حمایت ثابت و همیشگی خود از آرمان فلسطینی تاکید کردند.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز یکشنبه تصمیم ساخت 780 واحد مسکونی جدید در خاک اشغالی فلسطین را محکوم کرد و گفت که اسرائیل با شهرک سازی به استقبال دولت بایدن رفته است.

مصر و اردن در کنار دو کشور فرانسه و آلمان در مقطع اخیر تلاش‌های خود را برای احیای مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را به کار گرفته‌اند.

در همین راستا وزیران خارجه مصر، اردن، فرانسه و آلمان یک هفته پیش در قاهره، نشستی را برگزار کردند.

کمیته چهارجانبه متشکل از آلمان، اردن، مصر و فرانسه فوریه سال گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تشکیل شد و هدف آن احیای روند سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که از چند سال قبل در پی تشدید شهرک‌سازی این رژیم متوقف شده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز