تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
هنگام ورود به خاک روسیه؛

«الکسی ناوالنی» دستگیر شد

رسانه‌های روسی از بازداشت الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت مسکو در فرودگاه این شهر خبر دادند.
کد خبر: ۱۵۸۸۳
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از  خبرگزاری تاس، ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه است به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب دولت روسیه قرار گرفته بود.

در ادامه این گزارش آمده است، ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است روز یک شنبه 17 ژانویه توسط ماموران فدرال در فرودگاه «شرمتیو و» مسکو بازداشت شده است. وی از 29 دسامبر 2020 به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

این شخصیت مخالف روسیه روز ۲۰ اوت 2020 هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت.

الکسی ناوالنی ۷ سپتامبر، چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی را مطرح کرد از کما خارج شد.

ادعایی که روسیه آن را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود این سم را نشان نداده است.

به دنبال بازداشت ناوالنی، «چارلز میشلم رئیس شورای اروپا خواستار آزادی وی شد و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آزادی او را خواستار شد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز از دولت مسکو خواست فورا ناوالنی را آزاد کند. 

پرونده الکسی ناوالنی به یکی از مسائل تنش زا در روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا تبدیل شده است و بروکسل تا کنون تحریمهایی نیز علیه مسکو در این زمینه اعمال کرده است. 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز