تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
یادداشت

درباره ازدواج جوانان

هرکاری از هر سازمان و نهادی برای تشویق جوانان به ازدواج می‌تواند بسیار موثر باشد. ازدواج و تشکیل خانواده اصل و اساس جامعه است. همه چیز به خانواده بر می‌گردد و از آن بروز پیدا می‌کند. اصلاح جامعه در گروه اصلاح نهاد خانواده است.
کد خبر: ۱۵۹۰۸
نویسنده :
امان الله قرائی مقدم‪*

امان الله قرائی مقدم‪*: جامعه‌ای که نتواند نهاد خانواده را تقویت کند آن جامعه یک جامعه بیمار است. نهاد خانواده به اقتصاد ارتباط دارد. جامعه‌ای که در آن نهاد خانواده با مشکل مواجه شود به تبع آن نهاد اقتصاد هم با مشکل مواجه می‌شود زیرا نیروی کار در خانواده به وجود می‌آید. جوانانی که ازدواج نمی‌کنند فعالیت اقتصادی کم‌تری نسبت به متاهل‌ها دارند. همچنین اگر خانواده شکل نگیرد میراث فرهنگی جامعه منتقل نمی‌شود و شخصیت فرد شکل نمی‌گیرد.
خانواده اصل و پایه جامعه است. کمک‌های مقطعی درمان موقتی هستند زیرا اصل و اساس اشتغال زایی و اصطلاح عوامل اجتماعی و فرهنگی است تا جوانان متمایل به ازدواج هستند. فرزندان ما وظیفه مدار و مسئولیت پذیر تربیت نشده اند. درواقع برای افراد وظایف و مسئولیت هایشان به درستی در خانواده، مدرسه و دانشگاه به درستی تعریف نشده است.
امروزه حدود 4 میلیون فارغ التحصیل بیکار در جامعه ما وجود دارد. فرد بیکار نمی‌تواند تشکیل خانواده دهد. همچنین باید شوق ازدواج در جامعه افزایش یابد. اینقدر مشکلات در جامعه زیاد هستند که جوانان برای ازدواج شوقی ندارند.
همچنین امروز توقعات بی‌جای بسیاری به وجود آمده اند.تا زمانی که بیکاری از بین نرود جوانان راغب به ازدواج نخواهند بود. امروزه بسیاری از جوانان از کشور مهاجرت یا به اصطلاح فرار می‌کنند. کمک‌های موقتی درمانگر نیست و باید علت اساسی را پیدا کنیم. به قول مولوی هر داروی که ایشان کرده‌اند / آن عمارت نیست ویران کرده‌‌اند.

*جامعه شناس

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز