تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
دولت انگلیس اعلام کرد؛

فاز بعدی واکسیناسیون در انگلیس آغاز شد

در حالی که بیمارستان های انگلیس با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، تحت فشار زیادی هستند دولت این کشورگفت: از امروز فاز بعدی واکسیناسیون کروناویروس در این کشور گسترده تر شده و افراد ۷۰ سال به بالا و همچنین افراد آسیب پذیر در برابر ویروس، واکسن را دریافت می کنند.
کد خبر: ۱۵۹۲۴
به گزارش پایگاه خبری معاصر، سیمون استیونز، رئیس اجرایی سرویس بهداشت ملی انگلستان (NHS) در گفت‌وگو با اسکای نیوز، اظهار داشت: در انگلیس هر ۳۰ ثانیه یک کرونایی به بیمارستان مراجعه می‌کند و بیمارستان‌ها و کادر بهداشت و درمان تحت "فشار شدید" قرار دارند.

وی با بیان اینکه از کریسمس تعداد بیماران بستری در سراسر انگلیس ۱۵ هزار نفر افزایش یافته‌است، گفت: این تعداد معادل ظرفیت تمام تخت‌های ۳۰ بیمارستان بزرگ است.

این در حالیست که دولت انگلیس روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: از امروز فاز بعدی واکسیناسیون کروناویروس در این کشور گسترده تر شده و افراد ۷۰ سال به بالا و همچنین افراد آسیب پذیر در برابر ویروس، واکسن را دریافت می کنند.

تاکنون برنامه تزریق واکسن کروناویروس بر دو گروه افراد بالای ۸۰ سال و کادر درمان متمرکز بوده است.

"بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس گفت: امروز نقطه عطفی در برنامه واکسیناسیون کروناویروس است زیرا افراد بیشتری که در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند در برابر آن واکسینه می شوند.

در اطلاعیه دولت انگلیس آمده است: درحالیکه واکسیناسیون دو گروه نخست همچنان در اولویت است مراکز واکسیناسیون از ذخایر کافی برخوردار هستند که تزریق واکسن برای افراد ۷۰ سال و بالاتر در کنار افراد آسیب پذیر انجام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، وزیر بهداشت انگلیس نیز در اظهاراتی گفت: اکنون که بیش از نیمی از افراد بالای ۸۰ سال واکسن کروناویروس دریافت کرده اند، می توان واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر بعدی را آغاز کرد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز