تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر؛

۴هزار ترانه ارزیابی شد

بردیاصدرنوری نوازنده پیانو و مدیربرگزاری جشنواره و جایزه موسیقی «نوای خُرّم» در هشتمین سالگرد درگذشت زنده یاد استاد همایون خُرّم نوازنده و آهنگساز شهیر موسیقی ایرانی نماهنگی از بداهه نوازی های پیانو خود روی تعدادی از آثار منتخب این هنرمند فقید را پیش روی مخاطبان قرار داد.
کد خبر: ۱۵۹۲۷
به گزارش پایگاه خبری معاصر، بردیا صدر نوری نوازنده پیانو مجموعه ای از بداهه نوازی های خود روی آثار زنده یاد همایون خرم را در هشتمین سالگرد درگذشت این هنرمند شهیر موسیقی ایرانی در قالب یک اثر تصویری منتشر کرد. 

بردیاصدرنوری نوازنده پیانو و مدیربرگزاری جشنواره و جایزه موسیقی «نوای خُرّم» در هشتمین سالگرد درگذشت زنده یاد استاد همایون خُرّم نوازنده و آهنگساز شهیر موسیقی ایرانی نماهنگی از بداهه نوازی های پیانو خود روی تعدادی از آثار منتخب این هنرمند فقید را پیش روی مخاطبان قرار داد. 

این نوازنده و آهنگساز در یادداشت کوتاهی به مناسبت انتشار این اثر تصویری نوشته است: «هشت سال از درگذشت آهنگساز و نوازنده ویلون بزرگ کشورمان، همایون خرّم گذشت. اما همایون خرّم با آهنگ های دلنشین و مهربانی و اخلاق انسانی مثال زدنی اش، همواره در قلب دوستدارانش زنده است و زنده خواهد بود. روحش شاد.»

بردیا صدرنوری فراگیری پیانو را از ۱۰ سالگی با سبک کلاسیک، نزد استاد فهیم ممتازی آغاز کرد. وی بعدها  به سبک نوازندگی موسیقی ایرانی روی آورد و در این راه از آموزش‌های کیومرث پارسای بهره برد. وی از سال ۶۶ تاکنون کنسرت‌های متعددی را به صورت تک‌نوازی، گروه‌نوازی و هم‌نوازی در همکاری با گروه های موسیقی «خنیا» به سرپرستی پری ملکی، ارکستر «مهر» به سرپرستی ناصر ایزدی و گروه «سیمرغ» به سرپرستی افشین قرشی اجرا کرده است. وی همچنین سرپرستی گروه موسیقی «مهرآور» را نیز برعهده دارد.

کتاب «طرح جامع موسیقی کشور» و آلبوم‌های موسیقی «زندگی جاریست»، «آوای زندگی»، «خاطره‌ها»، «فراقی»،«نیایش» «عاشقانه در باران- با شعر و دکلمه بابک صدرنوری»، «مهر و ناز»، «دورها آوایی است- با همنوازی دودوک؛ صادقی چراغی» و چندین تک آهنگ از جمله آثاری است که تاکنون از بردیا صدرنوری منتشر شده است.این هنرمند همچنین در آلبوم موسیقی «بهانه ی تو» و «نگاه آسمانی» به آهنگسازی ناصر ایزدی به همنوازی پیانو با آواز مهدی فلاح و سالار عقیلی پرداخته است. مدیریت جشنواره و جایزه موسیقی استاد همایون خرّم (نوای خرم) ازجمله فعالیت های این هنرمند طی سال های اخیر بوده است.

جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم) نیز از جمله رویدادهای موسیقایی بخش خصوصی است که طی سالهای اخیر با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و و استفاده از نمونه ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی برای  هنرمندان گروه سنی زیر ۱۸ سال توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» با مدیریت بردیا صدرنوری برگزار می شود.  در این جشنواره غیر دولتی نوازندگان  تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام استادان موسیقی ایران که به شکل رسمی عرضه شده، به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی شرکت می کنند.

نشست شورای داوران جایزه ترانه برگزار شد
ارزیابی ۴هزار ترانه در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

نشست شورای داوران جایزه ترانه جشنواره موسیقی فجر برگزار شد
نشست شورای داوران «جایزه ترانه» سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمد اله یاری (مدیرکل دفتر موسیقی)، مسلم نادعلی زاده دبیر این جایزه و داوران این بخش متشکل از اسماعیل امینی، مجید افشاری، محمدعلی بهمنی، محمدمهدی سیار، حمیدرضا شکارسری، ناصر فیض و عبدالجبار کاکایی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی گفت: در شورای شعر ترانه و کلام  دفتر موسیقی، در بررسی ترانه ها حداقل ها مدنظر قرار می گیرد و بررسی موارد کیفی و  حرفه ای در ترانه سرایی معمولا در جایزه ها و جشنواره ها مدنظر قرار می گیرد. 

مدیرکل دفتر موسیقی افزود: سال گذشته در جایزه ترانه، ترانه های یک سال بررسی شد و  پس از یک بررسی اولیه، تعدادی ترانه را هیات داوران در مرحله دوم و سوم ارزیابی کرد. 

امسال نیز ترانه های یکسال اخیر که به دفتر موسیقی رسیده توسط هیات داوران ارزیابی می شود. هدف این جایزه توجه به کیفیت و شناسایی ترانه های خوب و کار ایجابی در حوزه ترانه است. 
 مسلم نادعلی زاده، دبیر جایزه ترانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر گفت: بیش از چهار هزار پرونده ترانه های مهر ۱۳۹۸ تا مهرماه ۱۳۹۹ توسط هیات داوران  جایزه ترانه ارزیابی شده که پس از ارزیابی اولیه هیات داوران، حدود ۱۰۰ ترانه برای ارزیابی نهایی انتخاب شد و پس از ارزیابی نهایی برگزیدگان معرفی می شوند. 

نادعلی زاده در ادامه گفت: متأسفانه بیشتر ترانه ها سطحی شده اند و دستیابی به ترانه‌هایی که شاخص‌هایی را از لحاظ حرفه ای و فنی و محتوایی داشته باشند، کار دشواری است. با همت دوستان و همکاران ارجمند امیدواریم که بتوان آثار شاخص و حرفه ای را معرفی کرد. 
در ادامه این جلسه داوران جایزه ترانه نظرات خود را درباره جایزه ترانه بیان کردند. 

همچنین به پیشنهاد هیات داوران مقرر شد دبیرخانه جایزه  در نامه‌ای به شرکت‌های موسیقی از آنها دعوت کند تا ترانه های برتر یکسال اخیرشان را به انتخاب خود، به دبیرخانه جایزه ترانه ارائه کنند. 

جایزه ترانه با هدف تجلیل و تشویق ترانه‌سرایان برتر، ترویج مفاهیم نو و ارزشمند در ترانه‌، حمایت و معرفی ترانه های برتر، به دبیری مسلم نادعلی‌زاده در سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود. 

در این جایزه، متن ترانه‌هایی که از مهرماه ۱۳۹۸ تا مهرماه ۱۳۹۹ به‌صورت تک آهنگ یا در قالب آلبوم موسیقی از سوی مؤسسات یا اشخاص حقیقی پس از دریافت مجوز از دفتر موسیقی تولید و منتشر شده‌اند، توسط هیات داوران بررسی و ترانه‌های برگزیده معرفی می‌شوند.

دربازه زمانی مشخص شده بیش از چهار هزار قطعه متن ترانه با مجوز دفتر موسیقی به‌صورت تک آهنگ یا در قالب آلبوم منتشر شده‌اند، که مرحله نخست انتخاب این ترانه‌ها  انجام شده است و در مرحله نهایی ترانه‌های برگزیده در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر معرفی می‌شوند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه سال جاری به دبیری حسن ریاحی برگزار می شود.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز