تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
به صورت مجازی؛

نمایشگاه «دو قرن هنر طراحی در ایران» برگزار می شود

نمایشگاه «دو قرن هنر طراحی در ایران» ۱ تا ۳۰ بهمن به صورت مجازی و در صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نمایش در می آید.
کد خبر: ۱۵۹۳۴
به گزارش پایگاه خبری معاصر، کارگاه هنری «روایت هنر» در سطح کشور و به‌صورت غیرحضوری در حال برگزاری است.
در این ورک شاپ هنرمند اثر خود را بدون نیاز به حضور فیزیکی در تهران در محل زندگی خود خلق کرده و اثر را به دبیرخانه انجمن هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فح ارسال می‌‌کند.
۴۰ نفر از هنرمندان در سطح کشور با انتخاب موضوعاتی همچون دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، سپهبد شهید قاسم سلیمانی، دانشمند هسته‌ای محسن فخری زاده و یا تلفیقی از موضوعات نسبت به خلق اثر اقدام می‌کنند. آثار یادشده توسط اساتید حوزه هنرهای تجسمی مورد داوری قرارگرفته و به آثار برگزیده هدایای تعلق خواهد گرفت.
از ویژگی‌های این کارگاه هنری حضور حداکثری هنرمندان جوان حرفه‌ای است که اقبال ویژه‌ای به این نوع کارگاه‌های هنری نشان داده‌اند؛ همچنین تمامی آثار خلق‌شده در این ورک‌شاپ در کنار آثار اساتید بزرگ حوزه تجسمی به نمایش گذاشته خواهند شد. این آثار نیز در فضای مجازی و سایت هنر مقاومت به نشانی اینترنتی www.resistart.ir قابل رؤیت خواهد بود.

 
* برپایی نمایشگاه مجازی «دو قرن هنر طراحی در ایران»

نمایشگاه «دو قرن هنر طراحی در ایران» ۱ تا ۳۰ بهمن ۹۹ به صورت مجازی و در صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نمایش در می آید.

این نمایشگاه نگاهی است به سیر و روند ۲۰۰ سال هنر طراحی در ایران که در آن آثار هنرمندانی چون ابوالحسن مستوفی غفاری «ابوالحسن اول»، ابوالحسن غفاری «صنیع‌الملک»، علی‌اکبر مزین‌الدوله، محمد غفاری «کمال‌الملک»، مهدی مصورالملک، میرمصور ارژنگی، میرزاآقا امامی، روبین پاکباز، محمدابراهیم جعفری، نصرت الله مسلمیان، یعقوب عمامه پیچ، ایرج کریم خان زند، بابک اطمینانی و... در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

طراحی کهن‌ترین تجلی هنرهای تصویری است و روحیه بداهگی و شهود در آن آکنده است. اولین ایده در طراحی است که ثبت می شود و روند تکامل فکر را می توان در آن جست و جو کرد و اصولامهم ترین تکیه گاه هنرمند برای پیشبرد خیالش به شمار می آید و به دلیل تنوعی که در کار طراحی وجود دارد، آن را بی مانند کرده و با کمترین ابزار، احساس را به غلیان وا می دارد.

این نمایشگاه  منتخبی است از آثار طراحی مجموعه نشریه تندیس که به همت موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نمایش در می‌آید. علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه دو قرن هنر طراحی در ایران می توانند به صفحه اینستاگرام موزه به شناسه @iaram_art مراجعه کنند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز