تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
فعاليت‌هاي رسانه‌اي رئيس جمهور سابق ادامه دارد

تصميم احمدي‌نژاد براي انتخابات 1400 چيست؟

محمود احمدي نژاد همچنان از طريق مصاحبه هاي متعدد و متنوع خود تلاش مي‌كند با طرفداران خود سخن بگويد و اين مصاحبه‌ها و تحركات رسانه اي از سوي بسياري از فعالان سياسي به تمايل او براي بازگشت به عرصه سياسي در انتخابات رياست جمهوري تعبير مي‌شود.
کد خبر: ۱۶۰۵۱


به گزارش پايگاه خبري معاصر، يك چهره نزديك به رئيس جمهور سابق در اين باره مي‌گويد: آقاي احمدي‌نژاد هنوز اعلام نکرده‌اند که قصد حضور در انتخابات دارند يا نه؛ يعني نه نفيا و نه اثباتا درباره حضورش در انتخابات موضعي نگرفته‌اند.
بهمن شريف‌زاده، از چهره هاي نزديك به احمدي نژاد درباره اينکه آيا او نامزد رياست‌جمهوري مي‌شود يا نه گفت: «آقاي احمدي‌نژاد هنوز اعلام نکرده‌اند که قصد حضور در انتخابات دارند يا نه؛ يعني نه نفيا و نه اثباتا درباره حضورش در انتخابات موضعي نگرفته‌اند. سياست او سکوت است و مطلقا درباره اين موضوع به هيچ‌کس سخني نگفته است. او فعلا هيچ اظهارنظري در اين‌باره نمي‌کند و نه فقط من که هيچ‌کس فعلا در جريان آمدن يا نيامدنش در انتخابات نيست».
او درباره اينکه آيا احتمال دارد احمدي‌نژاد از فرد يا افراد خاصي در انتخابات حمايت کند، اظهار کرد: «من حدس خودم را مي‌گويم. آقاي احمدي‌نژاد يک تفکر خاص دارد که اگر افرادي در اين تفکر قرار داشته باشند مورد حمايتش واقع مي‌شوند و اگر نداشته باشند طبيعتا حمايت نمي‌شوند. تفکر او هم بهار است که منشور نهضت به سوي بهار هم منتشر شده است. حالا اگر کسي تفکر بهار را قبول داشته باشد، آقاي احمدي‌نژاد از او حمايت مي‌کند».
اين فعال سياسي درخصوص اينکه آيا احمدي‌نژاد در انتخابات مجلس از افرادي چون علي نيکزاد و شمس‌الدين حسيني حمايت کرد يا خير و اينکه آيا احتمال دارد در انتخابات رياست‌جمهوري از چنين افرادي حمايت کند، بيان کرد: «آقاي احمدي‌نژاد از هيچ‌يک از اين آقاياني که نام برديد حمايت نکرد و خودش هم به صراحت گفت که هيچ‌يک از نامزدهاي نمايندگي مورد حمايت من نيستند. آقاي نيکزاد که اصلا با تفکر آقاي احمدي‌نژاد همخوان نيست و با هيچ معياري نمي‌شود او را داخل در تفکر بهار دانست. آقاي حسيني هم همين‌طور اما آقاي نيکزاد به مراتب بيشتر با افکار آقاي احمدي‌نژاد فاصله دارد. اين به معني آن نيست که آنها در گذشته با آقاي احمدي‌نژاد همکاري نکرده‌اند زيرا آقاي احمدي‌نژاد از هر طيفي که قصد خدمت داشت استفاده کرد، بلکه به اين معني است که آقاي نيکزاد در حال حاضر اصلا همسو با انديشه‌هاي آقاي احمدي‌نژاد نيست».
او درخصوص نسبت جبهه پايداري با محمود احمدي‌نژاد هم يادآور شد: آقاي احمدي‌نژاد با جبهه پايداري فاصله بسيار زيادي دارد و اصلا نمي‌شود آنها را در کنار هم دانست. زماني که آقاي احمدي‌نژاد شهردار تهران بود، جبهه پايداري به دليل ساده‌زيستي او و محوريت عدالت در انديشه‌هايش از آقاي احمدي‌نژاد حمايت کرد اما بعدها معلوم شد که تفاوت ديدگاه‌هاي بسياري وجود دارد. نيروهاي پايداري عدالت را صرفا در توزيع عادلانه ثروت مي‌دانند؛ يعني عدالت از منظر آنها فقط محدود به بحث‌هاي اقتصادي مي‌شود، در حقيقت آنها محور حکومت را مردم نمي‌دانند؛ درصورتي که محور تفکر احمدي‌نژاد انسان است.

جبهه پايداري به جمهوريت باور ندارد
او قائل به حکومت مردم است و در اداره امور نقش بي‌بديلي براي مردم قائل است. جبهه پايداري اساسا به جمهوريت باور ندارد؛ درحالي‌که جمهوريت يکي از بنيان‌هاي فکري آقاي احمدي‌نژاد است. اين موضوع تفاوت اصلي انديشه جبهه پايداري و آقاي احمدي‌نژاد است. حالا همين موضوع را در ابعاد مختلف تسري دهيد؛ در تعيين نامزدهاي رياست‌جمهوري، شيوه کشورداري و... که در همه اينها اختلافات اساسي ميان پايداري‌ها و آقاي احمدي‌نژاد به وجود مي‌آيد».
او در پاسخ به اين پرسش که آيا بعد از فوت آيت‌ا... مصباح و يزدي تغييراتي را در جبهه پايداري شاهد خواهيم بود و آيا صادق محصولي بعد از اين در جبهه پايداري قدرت بيشتري مي‌گيرد، تصريح کرد: «من از تصميمات و تغييرات جبهه پايداري خبري ندارم و نمي‌دانم فوت آقاي مصباح چه تاثيري بر مناسبات آنها خواهد داشت و واقعا واقف نيستم که آقاي محصولي بعد از اين چه نقشي در اين مجموعه ايفا مي‌کند اما مي‌دانم تفکر جبهه پايداري و آقاي محصولي با تفکر آقاي احمدي‌نژاد فاصله بسياري دارد».
شريف‌زاده در پايان در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه چرا احمدي‌نژاد در پي درگذشت آيت‌ا... مصباح پيام تسليتي صادر نکرد، گفت: «تفکر آقاي احمدي‌نژاد خيلي دور از آقاي مصباح بود. آقاي مصباح درباره شيوه حکومت‌داري طور ديگري فکر مي‌کرد. از سوي ديگر آقاي مصباح و طرفدارانش از مقطعي به بعد نسبت به احمدي‌نژاد حرف‌هايي زدند؛ به نحوي که هرگز فراموش نمي‌کنيم به آقاي احمدي‌نژاد گفتند اهل سِحر و جادوست يا به آقاي مشايي گفتند او ساحره است يا حتي يک زماني گفتند احمدي‌نژادي‌ها فراماسون هستند يا در نهايت گفتند احمدي‌نژاد و اطرافيانش جريان انحرافي‌اند. وقتي آقاي احمدي‌نژاد چنين رفتارهايي را مشاهده کرد، طبيعي است که براي درگذشت آقاي مصباح پيام تسليتي ندهد».

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز