تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:

سیستم آموزشی کشور فلج شده است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در شرایط فعلی گرچه به دلیل بحران همه‌گیری ویروس کرونا همه مجبور شدیم کل آموزش‌ها را در کشور به صورت مجازی ارائه کنیم ولی واقعیت این بوده که تقریباً یک سال است سیستم آموزشی کشور فلج شده و با کیفیت پایین ارائه می شود و تداوم این روند باعث افت شدید کیفیت تحصیل برای این نسل از دانشجویان می‌شود.
کد خبر: ۱۶۰۷۵
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از خبرگزاری فارس، محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره کیفیت آموزش‌ مجازی، اظهار کرد: اصولاً هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و این یک واقعیت است. 

وی افزود: هرچند آموزش مجازی در دنیا سابقه طولانی دارد و در کشور ما هم بعضی از دانشگاه‌ها 30-20 سال در این زمینه سابقه دارند ولی با توجه به محدودیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، بهتر است آموزش مجازی به عنوان یک روش آموزش تکمیلی مورد استفاده قرار گیرد. 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: در شرایط فعلی گرچه به دلیل بحران همه‌گیری ویروس کرونا همه مجبور شدیم کل آموزش‌ها را  در کشور به صورت مجازی ارائه کنیم ولی واقعیت این بوده که تقریباً یک سال است سیستم آموزشی کشور فلج شده و با کیفیت پایین ارائه می شود و تداوم این روند باعث افت شدید کیفیت تحصیل برای این نسل از دانشجویان می‌شود.

امید اضافه کرد: در دانشگاه جامع در نیمسال گذشته بیش از یکصد هزار کلاس مجازی برگزار کرده‌ایم و در نیمسال جاری نیز در همین حد کلاس مجازی برگزار شده است و این در حالیست به دلیل اینکه دوره‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی مهارتی است و آموزش حضوری به ویژه در بخش‌های عملی، کارگاهی و کارورزی در محیط کار که تا 70 درصد واحدهای درسی رشته‌های این دانشگاه را شامل می‌شود، آموزش حضوری غیر قابل اجتناب است.

وی افزود: از آنجایی که در این دانشگاه سلف سرویس‌ و خوابگاه نداریم و همه دانشجویان بومی هستند، برگزاری حضوری کلاس‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کاملاً امکان پذیر است. به همین دلیل از وزیر علوم درخواست کردیم تا از ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه بگیرند نیمسال دوم سال تحصیلی جاری کلاس‌ها را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه در مراکز علمی کاربردی جعیت دانشجویی زیادی وجود ندارد، گفت: همه دانشگاه‌ها در بحران کرونا آسیب جدی دیده‌اند و قاعدتاً این دانشگاه که آموزش‌های آن باید حضوری و در کارگاه‌ها برگزار شود، آسیب بیشتری دیده است؛ بنابراین اصرار داریم از نیم‌ سال دوم آموزش‌ها به صورت حضوری باشد.

وی اضافه کرد: مشکلات آموزش مجازی برای رشته‌ها و دوره‌های نظری هم وجود دارد و آنها هم برای استفاده از سیستم مجازی مشکلات زیادی دارند. در کشور علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که انجام شده است، متأسفانه زیرساخت‌های مناسب وجود ندارد، پهنای باند کافی نیست و سرعت اینترنت کم است. به همین دلیل در حین برگزاری کلاس‌ها و حتی آزمون‌ها بارها و بارها شاهد قطع و وصل شدن اینترنت و سردرگمی دانشجویان و استادان هستیم. 

امید گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی چون بعضی از دروس را به صورت آزمون سراسری برگزار می‌کنیم، روز شنبه همین هفته در حین برگزاری آزمون سراسری، اینترنت در مناطق زیادی قطع شد و تعداد زیادی از دانشجویان با مشکل مواجه شدند و در نتیجه مجبور به تکرار آزمون هستیم.

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته همه مشاغل و فعالیت‌ها در مقاطع مختلف زمانی که اوضاع همه‌گیری تحت کنترل بوده و وضعیت نسبی بهتری داشته است مجوز فعالیت گرفته‌اند به غیر از مراکز آموزشی، از عدم صدور مجوز برای فعالیت‌های آموزشی در مناطقی که وضعیت مناسبی دارند انتقاد کرد و گفت: در مناطقی که وضعیت زرد و آبی دارند، بدون اجازه استفاده از خوابگاه و سلف سرویس، اجازه برگزاری کلاس‌های حضوری داده شود و گرنه تداوم این روند آسیب جدی هم به کیفیت تحصیل و هم به ارزیابی دانشجویان خواهد زد و حتماً این نسل از دانشجویان را با مشکل و افت شدید کیفی مواجه خواهد ساخت.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز