تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کشتی آزاد قهرمانی جهان - آمریکا

ایران با ۲ نقره، ۲ برنز و ۴۸ امتیاز نایب قهرمان شد

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با کسب ۲ مدال نقره، ۲ برنز و ۴۸ امتیاز عنوان نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۶۱۴
اخبار معاصر: در پایان چهل و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که روزهای 16 تا 22 شهریورماه در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد، تیم کشورمان با کسب 2 مدال نقره، 2 برنز و 48 امتیاز بعد از روسیه، برای هفتمین بار نایب قهرمان شد.

تیم روسیه با کسب 2 مدال طلا، یک نقره، 4 برنز و 61 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم گرجستان هم با یک طلا، 2 برنز و 42 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد. مغولستان با 2 نقره، یک برنز و 41 امتیاز چهارم و آذربایجان با یک طلا، یک نقره، یک برنز و 39 امتیاز پنجم شدند.

حسن رحیمی در 57 و حسن یزدانی در 70 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند؛ سیداحمد محمدی در 65 و علیرضا کریمی هم در 86 کیلو ایران را صاحب مدال برنز کردند. علیرضا قاسمی در 74 و عباس طحان هم در 97 کیلوگرم پنجم شدند. بهنام احسان‌پور در 61 کیلو هجدهم شد و پرویز هادی هم در 125 کیلوگرم به عنوانی بهتر از نهمی نرسید.

با توجه به اینکه شش نفر برتر هر وزن سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کردند تیم ایران در اوزان 57، 65، 74، 86 و 97 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک شد و تنها در سنگین‌وزن دست ایران از سهمیه کوتاه ماند.

تیم کشورمان در حالی عنوان نایب قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کرد که با تیمی جوان و دگرکون شده گام به این رقابت‌ها گذاشته بود و 6 کشتی‌گیر ایران برای نخستین بار حضور در میدان جهانی بزرگسالان را تجربه می‌کردند. ایران سال گذشته با 3 مدال نقره (اسماعیل‌پور در 61، محمدی در 65 و قاسمی در 125 کیلو) و 2 برنز (رحیمی در 57 و محمدیان در 86 کیلو)‌ و 45 امتیاز نایب قهرمان شده بود. حسین‌خانی در 70، افضلی در 74 و رضا یزدانی در 97 کیلوگرم نتوانستند صاحب مدالی شوند، البته یزدانی نهم شد و 2 امتیاز کسب کرد.

این برای دومین سال متوالی است که ایران موفق به کسب مدال طلا در مسابقات جهانی نشد و در هر 5 فینال این دو سال نتیجه را به حریفان واگذار کرده است.

البته از نظر رده‌بندی مدالی ایران بعد از تیم‌های روسیه (2 طلا، یک نقره و 3 برنز)، آمریکا (2 طلا و یک برنز)، آذربایجان (یک طلا، یک نقره و یک برنز)، ترکیه (یک طلا، یک نقره و یک برنز)، گرجستان (یک طلا و 3 برنز) و ایتالیا (یک طلا) در جایگاه هفتم قرار گرفت.

* رده‌بندی اوزان هشت‌گانه این رقابت‌ها به شرح زیر است:

57 کیلوگرم:

1- ولادیمیر خینچگاشویلی (گرجستان) 2- حسن رحیمی (ایران) 3- ویکتور لبدوف (روسیه) و بخبایار اردنبات (مغولستان) 5- هاک جین جانگ (کره‌شمالی) و آرتاس سانا (قزاقستان)

61 کیلوگرم:

1- حاجی علی‌یف (آذربایجان) 2- نومین باتبولد (مغولستان) 3- ولادیمیر دوبوف (بلغارستان) و واسیل شوپتار (اوکراین) 5- ماساکازو کاموی (ژاپن) و باجرانگ (هند)... 18- بهنام احسان‌پور (ایران)

65 کیلوگرم:

1- فرانک چامیزو (ایتالیا) 2- اختیار نوروزوف (ازبکستان) 3- سیداحمد محمدی (ایران) و  سوسلان رامونوف (روسیه) 5- طغرل عسگروف (آذربایجان) و گانزوریک (مغولستان)

70 کیلوگرم:

1- ماگومدرسول گاجی ماگومدوف (روسیه) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- جیمز گرین (آمریکا) و یاکوب گور (ترکیه) 5- میروسلاو کایروف (لهستان) و عظمت نوریکوف (بلاروس)

74 کیلوگرم:

1- جردن باروس (آمریکا)‌ 2- اونوربات پوروجاو (مغولستان) 3- انور گدویف (روسیه) و نارسینگ یاداو (هند) 5- علیرضا قاسمی (ایران) و زلیم خان خاجی‌یف (فرانسه)

86 کیلوگرم:

1- عبدالرشید سعداله‌یف (روسیه) 2- سلیم یاشار (ترکیه) 3- علیرضا کریمی (ایران) و ساندرو امیناشویلی (گرجستان) 5- میهایل گانف (بلغارستان) و ماگومدگاجی خاتی‌یف (آذربایجان)

97 کیلوگرم:

1- کِیل اسنایدر (آمریکا)‌ 2- عبدالسلام گادیسوف (روسیه) 3- پاولو اولینیک (اوکراین) و ختاگ گازیموف (آذربایجان) 5- عباس طحان (ایران) و الیزبار اودیکادزه (گرجستان)

125 کیلوگرم:

1- طاها آکگول (ترکیه) 2- جمال‌الدین ماگومدوف (آذربایجان) 3- بلال ماخوف (روسیه) و گنو پتریاشویلی (گرجستان) 5- لوان بریانیدزه (ارمنستان) و چولونبات جارگالسایخان (مغولستان)... 9- پرویز هادی (ایران)

*‌ رده‌بندی تیمی رقابت‌ها به شرح زیر است:

1- روسیه 61 امتیاز 2- ایران 48 امتیاز 3- گرجستان 44 امتیاز 4- مغولستان 41 امتیاز 5- آذربایجان 39 امتیاز 6- ترکیه 33 امتیاز 7- آمریکا 29 امتیاز 8- بلغارستان  23 امتیاز 9- اوکراین 20 امتیاز 10- هند 14 امتیاز

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز