تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
مایکل مور مستند ساز جنجالی آمریکا؛

ترامپ باید بازجویی و زندانی شود

مایکل مور مستند ساز جنجالی آمریکا و از منتقدان سرسخت ترامپ پس از مراسم تحلیف بایدن، گفت: ما حالا حالاها با او کار داریم. محاکمه، محکومیت، زندان. پیش از هر چیز او باید تقاص کارهای خود را پس بدهد.
کد خبر: ۱۶۱۶۰
به گزارش پایگاه خبری معاصر، مایکل مور مستندساز جنجالی که همواره روسای جمهوری آمریکا را به باد انتقادهای صریح خود می گیرد و بعضا با مستندهای خود به افشاگری می پردازد در جدیدترین واکنش خود پس از مراسم تحلیف بایدن، برای دونالد ترامپ حبس در زندان پیش بینی کرد.

سازنده فیلم جنجالی «ترامپ لند» در طول دوره ریاست جمهوری ترامپ منتقد صریح وی بوده است.

مایکل مور روز چهارشنبه هنگام خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید وی را مسخره کرد و در مورد محکومیت های احتمالی و حبس برای رئیس جمهور مستعفی هشدار داد.

ترامپ پیش از تحلیف رئیس جمهور جو بایدن، کاخ سفید را به مقصد فلوریدا ترک کرد. وی پیش از این گفته بود که قصد ندارد در مراسم تحلیف جانشین خود شرکت کند. مور این فرصت را غنیمت شمرد و بیشتر توهین به انتقاد از ترامپ را نسبت به تصویری از خروج وی برای آخرین بار از کاخ سفید اعلام کرد.

ما حالا حالاها با ترامپ کار داریم!

مور در توئیتی نوشت: او الان برای همیشه کاخ سفید را ترک کرد. ما مردم او را بیرون کردیم. من جلو می روم و «U-Haul» را لغو می کنم. او اکنون که پرواز کرد و خرابه ای را پشت سر خود گذاشت، می داند که ما حالا حالاها با او کار داریم. محاکمه، محکومیت، زندان. پیش از هر چیز او باید تقاص کارهای خود را پس بدهد.

ترامپ را در آینده نزدیک در زندان خواهید دید

مایکل مور اواخر روز، پس از تصویری از سخنرانی ترامپ در مراسم عزیمت وی به فلوریدا، تاکید کرد که رئیس جمهور معزول در آینده نزدیک خود را در زندان خواهد دید.

مور در توئیت خود نوشت: ترامپ! بازنده! بزرگ ترین بازنده تاریخ! زندان فدرال، روزانه سه وعده غذای گرم!

پلوسی: ترامپ می تواند به جرم معاونت در قتل محکوم شود

علی رغم اینکه دونالد ترامپ رسماً تصدی ریاست جمهوری را ترک کرده اما هنوز با استیضاح دوم تاریخی مصوب در کنگره و تایید شده در سنا، مواجه است که به دلیل نقش او در شورش هایی بود که در ۶ ژانویه در ساختمان کنگره در پایتخت آمریکا رخ داد و باعث کشته شدن ۵ نفر ازجمله یک مامور پلیس شد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان اخیراً تلویحاً گفت که ترامپ می تواند بسته به نحوه دادرسی وی در سنا، به جرم معاونت در قتل محکوم شود. در همین حال، دفتر دادستان منطقه منهتن هفته گذشته اعلام کرد که تحقیقات جنایی خود را در مشاغل و کسب و کارهای ترامپ گسترش می دهد.

مور به طور خاص منتقد صریح ترامپ در طول دوره ریاست جمهوری وی بوده و پیش از آنکه در نهایت مسابقه را به بایدن واگذارد، در انتخابات مقدماتی دموکرات ها طرفدار سرسخت برنی سندرز بود.

پیش بینی های وی مبنی بر اینکه ترامپ در حین کار با عواقب قانونی برای اقدامات خود روبرو خواهد شد، در تضاد کامل با سخنان محرمانه تری است که وی در روزهای منتهی به انتخابات ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته است.

مور چندین هفته به دموکراتها هشدار داد که شور و شوق رای دهندگانی که برای دومین بار در کاخ سفید از ترامپ حمایت می کنند بسیار زیاد است. وی در اواخر ماه دسامبر خاطر نشان کرد که پیروزی ترامپ احتمالاً با توجه به حمایتی که هنوز در غرب میانه دارد، حاصل می شود.

این در حالی است که مایکل مور در آبان ماه و در بحبوحه نظرسنجی های انتخاباتی با هشدار و ابراز تردید نسبت به تحقق یافتن نتایج نظرسنجی های پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مبنی بر بالا بودن احتمال پیروزی جو بایدن نامزد حزب دمکرات، گفته بود شمار آرای دونالد ترامپ در نظرسنجی ها، همیشه کمتر از میزان واقعی شمارش می شود.

دیلی میل چاپ لندن در همان زمان نوشت: این مستندساز چپ گرا و مخالفت ترامپ که از معدود افرادی بود که پیروزی او را در دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری (۲۰۱۶) پیش بینی کرده بود، با هشدار به هواداران حزب دمکرات و بایدن در باره اعتماد به نفس بیش از حد، گفت: خیالتان به امید پیشی گرفتن او در نظر سنجی ها، راحت نشود. نتیجه همه نظرسنجی ها در باره پیش بودن بایدن را در ذهنتان به نیم کاهش دهید.

مور همواره واکنش ها و خبرهای مربوط به دونالد ترامپ را ورای واقعیت می دانست و مخالفت خود از او را به صراحت اعلام میکرد. وی در پستی در فیسبوک در واکنش به خبر ابتلای ترامپ به ویروس کووید ۱۹ ادعا کرد که رئیس جمهور آمریکا در مورد ابتلایش به کروناویروس جدید دروغ گفته است و با رد خبر بستری شدن دونالد ترامپ در بیمارستان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا مدعی شده بود که رئیس جمهور آمریکا به دروغ گفته که به این بیماری مبتلا شده است!

حالا باید منتظر بود تا واکنش مایکل مور جنجالی در مورد «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا را ببینیم و اینکه آیا بایدنی که به گاف های متعدد معروف است می تواند از دست این مستند ساز دردسر ساز جان سالم به در ببرد یا خیر.

فرانس ۲۴ روز پس از حمله طرفداران ترامپ به کنگره نوشت: حوادث اخیر واشنگتن و حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، غیرقابل باور بود. ترامپ عصبانیت طرفداران خود را به اوج رساند. حامیان وی به ساختمان کنگره نماد دمکراسی در آمریکا حمله کردند. طرفداران ترامپ علیه سرقت انتخابات اعتراض می کردند. دست کم یک نفر کشته و ۵۲ نفر دستگیر شدند. در جریان این اعتراضات، دو بمب دست ساز نیز کشف شد.
انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز