تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
یک عضو کمیسیون امنیت ملی؛

تحریم‌های دقیقه نودی ترامپ سنگ اندازی در مسیر بایدن است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به تحریم معتاد شده و در دوره ترامپ با سیاست فشار حداکثری سعی کرد تا از این حربه استفاده زیادی کند. البته ممکن است تحریم در روزهای آخر دولت ترامپ برای او مصرف داخلی داشته و به نوعی سنگ اندازی در مسیر رئیس جمهور بعدی تلقی شود.
کد خبر: ۱۶۱۸۲
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از ایسنا، ابراهیم رضایی با اشاره به آخرین تحریم های دولت ترامپ گفت: نظام ایالات متحده به تحریم معتاد شده و در دوره ترامپ با سیاست فشار حداکثری سعی کرد تا از این حربه استفاده زیادی کند. البته ممکن است تحریم در روزهای آخر دولت ترامپ برای او مصرف داخلی داشته و به نوعی سنگ اندازی در مسیر رئیس جمهور بعدی تلقی شود.

وی افزود: بسیاری از نظریه پردازان حوزه تحریم مانند ریچارد نفیو معتقدند که تحریم در یک دوره زمانی تاثیر دارد و پس از آن ممکن است به ضد خودش تبدیل گردد کما اینکه تحریم‌های ظالمانه در ۴۲ سال گذشته مکرر وجود داشته و با توجه به افزایش آن در چند سال گذشته یعنی در دوره ترامپ و اوباما کم کم اثر اولیه خود را از دست داده است. جمهوری اسلامی نیز توانسته راه های دور زدن این تحریم ها را بیابد و آن را بی اثر یا کم اثر کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که راه مقابله با چنین تحریم‌هایی رجوع به اقتصاد مقاومتی و داشتن نگاهی توام با پیشرفت درون زا و برون گرا است چون تا وقتی که نتوانیم از دشمن دل بریده و بر داشته ها و توانمندی های داخلی تکیه کنیم قطعا طرف مقابل در استفاده از فشارهایی مانند تحریم جری تر خواهد شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز