آخرین اخبار ، تحولات ، چالش ها و تحلیل های اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی را در پایگاه خبری - تحلیلی معاصر بخوانید/ با ما باخبر شوید        
آخرین اخبار
February 26 2021-جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
کد خبر: ۱۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
معاون امور صنایع وزارت صمت گفت:
معاون امور صنایع وزارت صمت، در ادامه به تشریح مراحل زنجیره ارزش در صنعت پوشاک و کفش اعم از تأمین مواد اولیه، طراحی و مد، تحقیق و توسعه، تولید بازاریابی و فروش و همچنین خدمات پس از فروش پرداخت و ادامه داد: وضعیت پوشاک و کفش نسبت به دو سال پیش بسیار بهتر شده است.
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در سلسله نشست‌های بررسی وضعیت زنجیره صنعت پوشاک و کفش که با حضور علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، با تشریح سیاست‌های کلان صنعتی برای تدوین برنامه‌های توسعه‌ای در این ۴ گروه اولویت‌دار، گفت: در صنعت لوازم خانگی چند برند بزرگ را شناسایی کرده و از آنها خواستیم با برنامه ریزی برای تجمیع تقاضا در زنجیره تأمین، سبد محصول با استفاده از ظرفیت‌های خالی صنایع پایین دستی ارائه دهند، همچنین صنایع شاخص در بخش غذایی و آشامیدنی نیز در کنار یکدیگر سند توسعه‌ای طراحی می‌کنند و روی موضوعات کلیدی نظیر پخش هیبریدی در حوزه صنایع غذایی، تأمین مواد اولیه و… برنامه ریزی می‌کنند.

توسعه صادرات پوشاک و کفش با تجمیع تقاضا و تکمیل زنجیره ارزش

معاون امور صنایع وزارت صمت، در ادامه به تشریح مراحل زنجیره ارزش در صنعت پوشاک و کفش اعم از تأمین مواد اولیه، طراحی و مد، تحقیق و توسعه، تولید بازاریابی و فروش و همچنین خدمات پس از فروش پرداخت و ادامه داد: وضعیت پوشاک و کفش نسبت به دو سال پیش بسیار بهتر شده است و برای ارتقا وضعیت این صنعت ضروری است توسعه صادرات با تجمیع چندین برند مشترک برنامه ریزی شود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: در مرحله اول زنجیره ارزش که تأمین مواد اولیه قرار دارد، بزرگان این صنعت می‌توانند با جمع بندی تقاضا، مواد اولیه این زنجیره را به صورت تجمیعی تولید کنند و در اختیار سایر واحدهای صنعتی قرار دهند. در مراحل بعدی زنجیره ارزش نیز می‌توان در کنار یکدیگر از ظرفیت‌های موجود بهره مند شد و در نهایت هم رقابتی با تشکیل چند برند مشترک از مجموعه شرکت‌های حوزه پوشاک و کفش شکل بگیرد.

این مقام مسئول بر ضرورت برنامه ریزی متناسب با ظرفیت‌های موجود در سه بخش توسعه بازار داخلی، خارجی و ارتقا توانمندی‌های نیروی شاغل در این صنعت با همکاری تشکل‌های تخصصی و صنایع پیشران تاکید کرد و اظهار داشت: تشکیل مگاپروژه در صنعت پوشاک و کفش با هدف تجمیع تقاضا و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد چند برند ملی یکی از اهداف برگزاری این نشست‌های راهبردی است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه ملاک باید زنجیره ارزش باشد، تصریح کرد: در این حوزه در کنار یکدیگر یک مگا پروژه با مجموعه‌ای از شرکت‌های توانمند که هر شرکت شناسه یکتای خود را داشته باشد، باید کار را جلو ببرند. فعالان این عرصه از کار انفرادی باید به کار جمعی برسند، ولی در حوزه محصول نهایی با هم رقابت کنند.

معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان رسوخ فناوری در این صنعت و بهره مندی از صنایع دانش بنیان را مستلزم تجمیع تقاضا در کل زنجیره برشمرد و افزود: در حوزه فناوری اطلاعات و فناوری‌های نوین باید به صورت مجموعه‌ای و تجمیعی سرمایه‌گذاری شود دولت در مقام تسهیل‌گری و تنظیم‌گری در این حوزه ورود می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار