تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
تحلیلگران درباره کاهش ذخایر نفتی چه می گویند:

نگرانی از بازگشت نفت به روزهای سیاه

بهبود تقاضا برای سوخت در چین اواخر سال گذشته از قیمت های نفت پشتیبانی کرد اما با موج جدید ابتلا به کووید ۱۹، این منبع امیدواری هم در حال ضعیف شدن است و در معاملات روز جمعه کاهش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۶۲۲۱
به گزارش پایگاه خبری معاصر، بهای معاملات نفت برنت  با ۶۹ سنت کاهش، در ۵۵ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۰.۴ درصد تغییر قیمت داشت.
بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۶ سنت کاهش، در ۵۲ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته تقریبا تغییری نداشت.

آمار رسمی نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۴.۴ میلیون بشکه رشد کرده در حالی که تحلیلگران کاهش ذخایر به میزان ۱.۲ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

بهبود تقاضا برای سوخت در چین اواخر سال گذشته از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد اما با موج جدید ابتلا به کووید ۱۹، این منبع امیدواری هم در حال ضعیف شدن است. قیمت نفت که شروع قوی در ابتدای سال ۲۰۲۱ داشت تحت تاثیر محدودیتهای جدید کرونایی برای شکستن قیمت بالاتر به مانع برخورد کرده است. بخشهایی از هنگ کنگ قرنطینه شده و نخست وزیر انگلیس اعلام کرده محدودیتها ممکن است ماهها ادامه پیدا کنند. فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرده در آستانه تمام شدن دوزهای واکسن هستند.

رایان فیتزموریس، استراتژیست کالا در روبوبانک اظهار کرد: بازار نفت تاکنون شرایط قرنطینه سخت گیرانه ای که در سراسر اروپا به اجرا درآمده است را نادیده گرفته بود اما نادیده گرفتن ریسک تجدید قرنطینه ها در آسیا برای بازار نفت بی نهایت دشوار خواهد بود.

وزارت حمل و نقل آمریکا روز جمعه اعلام کرد سفرهای جاده ای این کشور در نوامبر ۱۱ درصد کاهش داشت که با افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹، کاهش شدیدتری در مقایسه با اکتبر بود.

به گفته لوییس دیکسون، تحلیلگر بازار نفت در شرکت ریستاد انرژی، به نظر می رسد موج دوم همه گیری در چین در حال گسترش شد و آمار ابتلا هر روز افزایش یافته و به مناطق مختلفی نظیر شانگهای رسیده است.

در این بین، آمار روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکلهای حفاری نفت و گاز را برای نهمین هفته متوالی افزایش دادند.

بر اساس گزارش رویترز، شمار دکلهای حفاری نفت با دو حلقه افزایش به ۲۸۹ حلقه و شمار دکلهای حفاری گاز با سه حلقه افزایش، به ۸۸ حلقه رسید. با وجود رشد شمار دکلهای حفاری فعال آمریکا در ماههای اخیر، شمار آنها همچنان ۴۱۶ حلقه معادل ۵۲ درصد پایینتر از مدت مشابه سال گذشته است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نفت انرژی چین کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز