تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملارد خبر داد؛

شناسایی ۵ هزار داروی غیربهداشتی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملارد گفت: یک واحد کارگاهی که اقدام به تولید انواع فرآورده‌‌های گیاهی دارویی در شهرستان ملارد کرده بود، توسط مأموران اداره صمت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد شناسایی و تعطیل شد.
کد خبر: ۱۶۲۶۱
به گزارش پایگاه خبری معاصر، فردین حسن‌خانی رئیس اداره صنعت‌، معدن و تجارت شهرستان ملارد  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک واحد کارگاهی که اقدام به تولید انواع فرآورده‌‌های گیاهی دارویی در یکی از باغات متروکه شهرستان ملارد کرده بود، توسط مأموران اداره صمت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد شناسایی و تعطیل شد.

وی گفت: این کارگاه غیرمجاز دارو‌های گیاهی تقویتی برای درمان کرونا در شرایط غیر بهداشتی به‌صورت انبوه تولید می‌کرد که فاقد مجوز قانونی بودند و از مواد اولیه غیرمجاز استفاده می‌شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملارد با اشاره به اینکه به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی هیچ‌کدام از این دارو‌ها قابلیت مصرف ندارد، افرود: این واحد هیچ مجوز بسته‌بندی، تولید و عرضه نداشته و در بازرسی اولیه بیش از ۵ هزار داروی گیاهی آماده عرضه به بازار شناسایی شد.

حسن‌خانی با بیان‌ اینکه مقدار بیش از ۱۵ هزار لیتر داروی گیاهی که در حال تهیه بود و قرار بود بسته‌بندی شود، توقیف شد، در ادامه تصریح کرد: چاپخانه‌داران پیش از اقدام به چاپ برچسب‌های فرآورده‌های غذایی‌ و بهداشتی مجوزهای تولید و بهره‌برداری را حتماً از تولید کننده دریافت کنند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز