تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
با ترجمه رسول نوروزی و فضه خاتمی؛

انتشار کتاب تمدن و جهانی شدن

به همت پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کتاب جدید تمدن و جهانی شدن با ترجمه رسول نوروزی و فضه خاتمی به زودی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۱۶۳۰۴
به گزارش پایگاه خبری معاصر، این کتاب دومین اثر از مجموعه مقالات ترجمه شده در موضوع تمدن در پژوهشکده است که چشم‌انداز جدیدی در مطالعات تمدنی در ایران می‌گشاید.

در معرفی این اثر آمده است: تولید ادبیات در گستره‌های علمی نوظهور و مخصوصاً چندرشته ‎ای، غالباً با دگرخوانی و یا ترجمه آثار از زبان‌های مختلف انجام می‌پذیرد. این امر ورود مفاهیم، نظریه‌ها، موضوعات و مسائل جدیدی را در فضای علمی فراهم آورده و ظرفیت‌های دانشی و پژوهشی جدید را فعال می‌سازد.

مرکز مطالعات اجتماعی تمدنی، با توجه به نوظهور و چند رشته ‎ای بودن مطالعات تمدنی و با هدف تولید ادبیات دانشی لازم برای محققین و گسترش قلمرو پژوهشی، بخشی از توان خود را به امر ترجمه اختصاص داده است. این ترجمه‌ها سه قلمرو موضوعی «چیستی تمدن»، «اسلام و تمدن»، و «تمدن و جهانی‎ شدن» را شامل می‌شود.

متن این ترجمه‌ها از میان هزاران مقاله و فصول کتب مرتبط با مطالعات تمدنی توسط شورای علمی گروه مطالعات تمدنی با وسواس و دقت نظر بسیار بالایی انتخاب شده‎اند و از این رو می‌توان به مخاطب این اطمینان خاطر داده شود که این اثر یک گامِ رو به جلو در عرصه پژوهش‌های تمدنی است.

ارتباط میان «تمدن و جهانی شدن» موضوعی است که در ادبیات فارسی با خلائی جدی در آن مواجه می‌باشیم و تک نگاری‌های بسیار محدود در این زمینه وجود دارد. مرکز مطالعات تمدنی امیدوار است که پس از عرضه این اثر به علاقمندان به مطالعات تمدنی و ارائه مسائل موجود در این عرصه، شاهد رونق گرفتن موضوعات جدید در کاوش‌های علمی دانشوران ایرانی باشد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز