تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
رئیس پلیس فتای کرمانشاه خبر داد

روش جدید اخاذی با ارسال لینک و ذخیره عکس های خصوصی

مردی که با استفاده از ترفندی رایانه‌ای به اطلاعات خصوصی شهروندی دست پیدا کرده و قصد داشت از او اخاذی کند، دستگیر شد.
کد خبر: ۱۶۳۱۵
به گزارش پایگاه خبری معاصر،  رسیدگی به این شکایت از زمانی آغاز شد که فردی به پلیس فتای استان کرمانشاه رفت و خبر داد شخصی ناشناس به تصاویر و اطلاعات خصوصی او دست یافته و با این ابزار او را برای اخاذی تحت فشار قرار داده است. شاکی گفت: من این عکس‌ها و اطلاعات را به هیچ‌کس نداده‌ام و نمی‌دانم فرد ناشناس آنها را از کجا به دست آورده است.

 مأموران پلیس فتا به تحقیق در این زمینه پرداختند و با ردیابی‌های اینترنتی توانستند متهم را شناسایی و دستگیر کنند. این مرد جوان وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، به جرمش اقرار کرد و گفت: من لینکی را برای شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی فرستادم؛ در آن لینک نوشته شده بود اگر می‌خواهید حساب کاربری شما مسدود نشود از‌طریق این لینک رمز عبور خود را بازیابی کنید. شاکی نیز فریب خورد و وارد صفحه‌ای شد که من طراحی کرده بودم. از این طریق، حساب او را هک کردم و عکس‌ها و اطلاعاتش را به‌ دست آوردم. بعد از آن سعی کردم از او اخاذی کنم و گمان می‌کردم این فرد به‌ خاطر حفظ آبرویش مبلغ درخواستی من را می‌پردازد و شکایتی نمی‌کند.

 متهم بعد از اعتراف به جرمش برای پیگیری پرونده به مرجع قضائی معرفی شد. سرهنگ علی عباسی‌کسانی، رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه، در این زمینه هشدار داد: مطابق ماده یک قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به‌طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‎ای یا مخابراتی که به‌ وسیله تدابیر امنیتی حفاظت‌ شده است دسترسی یابد، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. 


این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: تمام حساب‌های کاربری رسمی در شبکه‌های اجتماعی دارای یک هولوگرام آبی‌رنگ به معنای تأیید‌شده در کنار اسم خود هستند، بنابراین به‌هیچ‌عنوان کد یا لینکی را که برای احراز هویت دریافت می‌کنید، برای کسی ارسال نکنید. همچنین گوشی تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار نداده و رمز دو مرحله‌ای حساب خود را فعال کنید.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز