تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
به گفته منابعی در دولت هند؛

درگیری‌های مرزی هند و چین شدت گرفته است

به گفته منابع دولتی در هند، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش هند و ارتش آزادی‌بخش خلق چین در امتداد خط کنترل واقعی رخ داده و در پی آن تعداد زیادی از سربازان هر دو طرف زخمی شده‌اند.
کد خبر: ۱۶۳۴۵
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این منابع گفتند: سربازان چینی و هندی سه روز پیش در منطقه «ناکو لا» واقع در ایالت «سیکیم» در شمال شرق هند درگیر شدند.

آن‌ها مدعی شدند این درگیری‌ها بعد از آن رخ داد که نیروهای گشت چینی قصد داشتند وارد خاک هند شوند اما نیروهای ارتش هند مانع آن‌ها شدند و در نتیجه آن سربازان هر دو طرف زخمی شدند.

این دومین درگیری در منطقه ناکو لا بعد از درگیری‌های ماه مه ۲۰۲۰ است. این منطقه مرز مقرر بین دو کشور در نظر گرفته می‌شود.

طبق آخرین بروزرسانی‌ها، درگیری جدیدی بین دو طرف رخ نداده اما وضعیت همچنان ناپایدار است. طرف چینی هنوز درباره این گزارش و تایید جراحت‌ها اظهارنظر نکرده است.

این تحولات در حالی رخ داده که دو کشور چین و هند ماه‌هاست در تلاش برای حل تنش مرزی هستند و فرماندهان ارشد دو ارتش نهمین دور مذاکرات را روز یکشنبه بعد از وقفه‌ای دو ماهه برگزار کردند. تنش ده ماهه مرزی بعد از آن آغاز شد که پکن و دهلی نو یکدیگر را به نقض توافق‌نامه‌های مرزی در شرق منطقه «لداخ» متهم کردند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز