تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
از سوی نشر دیجیتال نیادرمانگران

آموزه‌های شفاهی مکتب طب ایرانی با عنوان سدد کبدی منتشر می شود

به زودی درسگفتار دوم از مجموعه آموزه‌های شفاهی مکتب طب ایرانی با عنوان سدد کبدی از سوی نشر دیجیتال نیادرمانگران یکتا منتشر می‌شود.
کد خبر: ۱۶۳۶۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر به نقل از روابط عمومی نشر نیادرمانگران  در این درسگفتار از منظر طب ایرانی به بررسی کبد به عنوان یکی از اعضای رئیسه بدن پرداخته شده است.

مدت زمان این درسگفتار ۴ ساعت است و در قالب یک دی وی دی منتشر می‌شود. اولین درسگفتار از مجموعه آموزه‌های شفاهی مکتب طب ایرانی به درد معده اختصاص یافته است.

آموزه‌های شفاهی مکتب طب ایرانی


در این درسگفتار آمده است: از دیدگاه طب ایرانی، کبد مانند سایر اعضای بدن، دچار بیماری‌های مزاجی (سوءمزاج‌ها)، بیماری‌های ناشی از تغییر در ساختار (سوءهیئت ترکیب)، از هم پاشیدگی (تفرق اتصال) و بیماری‌های مرکب (ورم، غدد، عقد و بثورات) می‌شود. 

به بیان دیگر، ضعف کبد عبارت است از ضعیف شدن قوای کبد، ورم کبد عبارست است از احتباس ماده در اجزای کبد که موجب افزایش حجم غیرطبیعی در کبد می‌شود و سده کبد عبارت است از انسداد مجاری کبد که کار کیموس‌سازی را بر عهده دارد. 

سدد کبدی سرمنشا بسیاری از بیماری‌هاست. از این رو شناسایی علل و اسباب به وجود آورنده آن، پیشگیری و درمان انواع سدد کبدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استاد عبادیانی در این درسگفتار، نخست به بیان انواع سده‌های کبدی و عروق ماساریقا پرداخته است. سپس نشانه‌های هر یک از سده‌های بخش محدب و مقعر کبد و نیز سده‌ی رگ‌های موسوم به ماساریقا را بیان کرده و سرانجام به اصول کلی درمان سدد کبدی اشاره کرده است. 


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز